نسخه چاپی

دیدار دكتر روحانی با اشتون مقدمه‌ای بر آغاز گفتگوهای ایران و 1+5

عکس خبري -ديدار دکتر روحاني با اشتون مقدمه‌اي بر آغاز گفتگوهاي ايران و 1+5

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: دیدار "دكتر حسن روحانی" رئیس جمهور كشورمان با "كاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مقدمه‌ای بر آغاز گفتگوهای ایران و 1+5 خواهد بود.

به گزارش نما، "حسن هاني‌زاده" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات رئيس‌جمهور کشورمان مبني بر "برگزاري اولين مذاکره هسته‌اي دولت يازدهم در حاشيه اجلاس سازمان ملل در نيويورک" گفت: ديدار "حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني" با "کاترين اشتون" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا مقدمه‌اي بر آغاز گفتگوهاي ايران و 1+5 خواهد بود.

وي در ادامه افزود: از آنجایی که اشتون آمادگي کشورهاي عضو گروه 1+5 را براي گفتگو با جمهوري اسلامي ايران اعلام کرده، بنابراين به نظر مي‌رسد که وزير امور خارجه کشورمان شرايط لازم را به لحاظ رواني و سياسي براي از سرگيري گفتگوها انجام خواهد داد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان، انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه را گامي مثبت و سازنده در روند مسئله هسته‌اي کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: اين مهم فرصت مناسبي است که کشورمان با بهره‌گيري از حوزه‌هاي سياسي و ديپلماتيکي وزارت امور خارجه شرايطي فراهم کند تا مسئله هسته‌اي ايران براي هميشه به يک نقطه قابل قبولي دست يابد.

۱۳۹۲/۶/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...