نسخه چاپی

نماینده آمریكا در آژانس: پیشرفت‌های هسته‌ای اخیر ایران دردسر آفرین است/ روحانی قول همكاری دهد

نماینده آمریكا در آژانس بین المللی انرژی هسته ای از پیشرفت های هسته ای ایران در ماه های گذشته ابراز نگرانی كرد و از حسن روحانی رییس جمهور ایران خواست تا گام های مشخصی برای رفع نگرانی های جامعه جهانی از ماهیت برنامه هسته ای ایران بردارد.

به گزارش نما - عصر ایران نوشت:
بنا به گزارش رویترز" جوزف مک مانوس" نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز گذشته در نشست شورای حکام آژانس در وین ابراز امیدواری کرد که دولت روحانی با برداشتن گام‌های مشخص در ماه‌های آینده در مورد برنامه هسته ای خود شفاف‌سازی کرده و قول همکاری دهد.

نماینده آمریکا در آژانس با اشاره به این که ایران با ادامه نصب سانتریفوژهای نسل اول و پیشرفته، ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را توسعه داده است، این اقدامات را مایه تشدید نگرانی‌ها درباره فعالیت‌هایی دانست که به گفته وی ممنوع است.

مک‌مانوس با اشاره به تغییرات تازه در راکتور اراک و همچنین آغاز سوختگذاری در آن، این اتفاقات جدید را "پیشرفت‌های دردسرآفرین" خواند که موجب نگرانی آمریکا و جامعه جهانی شده است.

همزمان نمایندگان اتحادیه اروپا در آژانس بین المللی انرژی هسته ای روزگذشته با صدور بیانیه‌ای، ایران را تهدید کردند که در صورت عدم همکاری با بازرسان آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود اقدامات دیپلماتیک‌ ضد تهران را تشدید می‌کنند.

در این بیانیه که در نشست شورای حکام خوانده شد، اتحادیه اروپا ماه نوامبر را به عنوان ضرب‌الاجل برای ایران تعیین کرده است تا با آژانس همکاری کند.

ایران اتهامات برخی کشورهای از جمله آمریکا مبنی بر اهداف نظامی برنامه هسته ای خود را رد کرده و دولت یازدهم اعلام کرده است حاضر است در چارچوب نگاه "برد - برد" به حل و فصل اختلافات موجود بر سر برنامه هسته ای بپردازد.

حسن روحانی رییس جمهور اعلام کرده است که گام نخست گفت و گوهای جدید ایران و کشورهای گروه 1+5 که از این پس وزارت امور خارجه متولی آن است احتمالا در حاشیه سفر وی برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک انجام خواهد شد.

۱۳۹۲/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...