نسخه چاپی

فراخوان حامیان مرسی برای تظاهرات جدید

ائتلاف حمایت از مشروعیت در مصر خواهان تظاهرات در روزهای جمعه و شنبه تحت شعار "وفاداری به خون شهدا" شد، درحالی كه تظاهرات شبانه در محكومیت كودتای نظامی در استان‌های مختلف مصر ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از الجزیره، مخالفان کودتا که به براندازی نظام محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکناره مصر منجر شد در تظاهرات شبانه در شهر اسکندریه تحت عنوان "مردم از انقلاب حمایت می‌کنند" شعار "همه ما رابعه هستیم" در اشاره به میدان رابعه العدویه را سر دادند. تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی در محکومیت اقدامات سرکوب‌گرانه ارتش سر داده و آزادی زندانیان و تحقیقات درباره کشتارهای رابعه و النهضه را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان همچنین در منطقه شبرا و سوئز دست نوشته‌هایی در دست داشتند که بر بازگشت به نظام مرسی تاکید داشتند، آنها همچنین در شعارهایی آزادی زندانیان و توقف بازداشت‌های بی‌هدف را خواستار شدند. جوانان مصری همچنین سوار بر موتورسیکلت‌هایی در شهر ملوی در استان منیا در جنوب مصر با در دست داشتن پرچم‌هایی که روی آن نوشته شده بود "همه ما رابعه هستیم" تظاهرات کرده و شعارهایی علیه کودتا سر دادند.

این در حالی است که مسئولان مصری همچنین به تحت پیگرد قرار دادن اعضای گروه اخوان المسلمین مصر ادامه می‌دهند و 19 تن را به اتهام تحریک به خشونت و اهانت به ارتش و پلیس بازداشت کردند. در حالی که دادستان کل مصر دستور ارجاع 11 تن از رهبران اخوان را به دادگاه جنایی در خصوص کشتاری که در برابر دفتر اخوان المسلمین در 30 ژوئن رخ داد، صادر کرد.

به گفته مقامات امنیتی، هشت تن از اعضای گروه اخوان المسلمین در استان فیوم و 9 تن دیگر در استان بنی سویف به اتهام تحریک به خشونت و ‌آتش زدن تاسیسات دولتی و نیز دو تن دیگر در استان منفویه به اتهام وابستگی به اخوان المسلمین و اهانت به ارتش و پلیس بازداشت شدند. دادستانی کل مصر در استان سوئز دستور حبس موقت 15 روزه یکی از رهبران اخوان المسلمین را به اتهام مشارکت و تحریک به خشونت صادر کرد.

از سوی دیگر، هشام برکات، دادستان کل مصر 11 رهبر اخوان المسلمین را به دادگاه کیفری ارجاع داده است که در لیست ارجاع دهندگان نام سعد کتاتنی، رهبر حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان، عصام العریان، معاون رئیس حزب، اسامه یاسین، وزیر سابق ورزش، محمد بلتاجی، از نمایندگان سابق و نیز مهدی عاکف، رهبر سابق اخوان المسلمین دیده می‌شود. همچنین دادستانی 18 عضو دیگر اخوان را به دادگاه کیفری به اتهام تحریک به خشونت و اوباشی‌گری در منطقه منیل در قاهره ارجاع داده است.

دادستانی جیزه نیز قرار بازداشت مجدد 114 متهم را به مدت 15 روز برای تکمیل تحقیقات در زمینه آتش زدن دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره و تخریب آن صادر کرده است. در اسکندریه نیز دادستانی 289 متهم از اعضای اخوان المسلمین را به مدت 15 روز دیگر تحت بازداشت موقت قرار داده است.

۱۳۹۲/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...