نسخه چاپی

اعلام آمادگی كمیسیون "اصل 90" برای پیگیری فروش خودروهای "مگان" اجلاس سران به نور چشمی‌ها

عضو كمیسیون اصل 90 مجلس گفت: این كمیسیون آمادگی دارد در صورت دریافت شكایتی در خصوص فروش خوروهای 80 میلیون تومانی اجلاس سران به قیمت 15 میلیون تومان، این موضوع را بررسی كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها در حالي شهريورماه سال گذشته برگزار شد كه با بازتاب جهاني گسترده‌اي همراه بود، اما پس از گذشت يك‌سال حواشي برگزاري اين اجلاس همچنان ادامه دارد.

در جريان برگزاري اجلاس غيرمتعهدها كه دوسوم كشورهاي جهان در آن شركت كردند، خوردوهاي براي جابجايي مهمانان رده بالاي جهاني به كار گرفته شد كه در آن هنگام مسئولان ذيربط گفتند اين خودروها اجاره‌اي است!

اما بعدها مباحثي در خصوص صحت و سقم اجاره‌اي بودن اين خوردوها در فضاي مجازي پيچيد و بالاخره مشخص شد اين خوروها خريداري شده‌اند چراكه مصطفي افضلي‌فرد سخنگوي كميسيون اصل 90 در جلسه علني روز سه‌شنبه 12 شهريورماه در تذكري گفت: در جریان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد ۱۰۰ خودوری مگان با قیمت ۸۰ میلیون خریداری شده است.

افضلي فرد در همان جلسه گفت: اين خوردوها بعد از اجلاس با قیمت ۱۵ میلیون تومان به بعضی نورچشمی‌ها فروخته شده است!

همچنين اين نماينده اردبيل تاكيد كرد كه اين اقدام خلاف قانون اساسی و قانون خدمات کشوری است.

ناگفته نماند پس از آن بود كه پارس خودرو توضيحاتي داد مبني بر اينكه واگذاری کلیه خودروهای استفاده شده در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد از طریق مزایده عمومی در دو مرحله به فروش رسیده و براساس روش قانونی مزایده و مبتنی بر قیمت پایه کارشناسی رسمی دادگستری با قیمت ۵۲میلیون تومان واگذار شده‌است که تمامی مدارک و مستندات آن در شرکت موجود است!

البته در اين جوابيه صرفا به وجود اسناد و مدارك اشاره شد فارغ از اينكه اسنادي منتشر شود!

دراين رابطه ضرغام صادقي عضو كميسيون اصل 90 مجلس به باشگاه خبرنگاران گفت: تا كنون شكايتي در اين راستا به اين كميسيون ارجاع نشده است.

وي افزود: كميسيون اصل 90 آمادگي دارد در صورت دريافت شكايتي در خصوص فروش خوروهاي 80 ميليون توماني اجلاس سران به قيمت 15 ميليون تومان، اين موضوع را بررسي كند.

صادقي در پاسخ به اين پرسش كه آيا كميسيون اصل 90 به عنوان مدعي‌العموم مي‌تواند اين موضوع را پيگيري كند، گفت: دادستان مي‌تواند مدعي‌العموم باشد، كميسيون نمي‌تواند، ولي اگر شكايتي واصل شود پيگيري خواهيم كرد.

اضافه مي‌شود، مگان، ماکسیما و تیانا سه خودرو داخلی بودند كه در اجلاس سران غيرمتعهدها به منظور جابجايي مهمانان اين نشست به كار گرفته شدند.

۱۳۹۲/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...