نسخه چاپی

سناتور آمریكایی:اوباما در قفس افتاده

یك سناتور آمریكایی می‌گوید كه اوباما چون مردی كه در قفس قرار گرفته باشد، از اینكه فرمانده كل نیروهای مسلح ایالات متحده شده، ناراحت است.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در ضمن یکی از گزارش‌های خود در خصوص تحولات اخیر سوریه، به نقل از «باب کورکر»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی نوشته است: «هیچ تردیدی نیست که اوباما از اینکه فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکایی است، ناراحت است.»

بنابراین گزارش، وی تصریح کرد: «در دیدارهای خصوصی، اوباما اعتماد به نفس زیادی دارد. من آرزو می‌کنم که بتوانم مثل او سخنرانی کنم. اما به‌نظر می‌رسد که اوباما می‌خواهد از یک تله فرار کند. او شبیه کسی است که در قفس قرار گرفته، گیر افتاده و به‌دنبال راه برون‌رفت است.»

نیویورک‌تایمز با تاکید بر تفاوت‌های بین بوش و اوباما در بخش دیگری از این گزارش آورده است که بوش پس از گرفتن تصمیم بسیار قاطع بود و به دست‌یارانش می‌گفت که رئیس‌جمهور نباید از خود تردید نشان دهد چرا که چنین رفتاری سیگنال‌های ناخوشایندی برای نیروهای عملیاتی ارسال می‌کند.

اوباما تاکنون دو بار از تصمیم خود برای حمله به سوریه عدول کرده است. بار اول، پس از عدم تصویب طرح حمله به سوریه در مجلس عوام بریتانیا، تصمیم گرفت که به‌جای صدور دستور حمله، طرح را به کنگره بفرستد و بار دوم، با شنیدن طرح ابتکاری روس‌ها، از کنگره خواست تا تصمیم‌گیری را به تعویق اندازد.

برخی تحلیل‌گران معتقدند که اوباما با این رفتار عمل شان هژمونیک ایالات متحده را به خطر افکنده اما برخی دیگر معتقدند که وی با عدول از مواضع خود، عملا آمریکا را از مخمصه جنگ نجات داده و می‌خواهد منافع آمریکا را بدون جنگ تامین کند.

۱۳۹۲/۶/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...