نسخه چاپی

روحانی:مشكلات8‌ساله8روزه حل نمی‌شود !

رئیس جمهور با بیان اینكه مشكلاتی كه در هشت سال به وجود آمده است را نمی توانیم در طی هشت روز مرتفع كنیم، گفت: مشكلات فراروی كشور را با درایت ، تدبیر ، وحدت ملی و با یاری حق حل می كنیم.

به گزارش نما به نقل از پایگاه ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ایرانیان مقیم قرقیزستان که پنجشنبه شب در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک پایتخت این‌کشور برگزار شد، اظهار داشت: حل مشکلات ایرانیان خارج کشور مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

وی انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد ماه را معجزه ملی توصیف کرد و گفت: اراده مردم ، سرنوشت کشور را رقم زد و در انتخابات یک رویش جدید را آفریدند.

رییس جمهور افزود: در انتخابات 24 خرداد ماه بخشی از تهدیدات علیه منافع ملی با حضور اراده و شکوه مردم ایران زدوده شد و ایرانیان در داخل و خارج از کشور در این حماسه بزرگ شریک هستند و برای ایران اسلامی عظمت آفریدند.

روحانی با اشاره به حضور سران و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تصریح کرد: آنان در ملاقات های انجام شده، اظهارداشتند که انتخابات ریاست جمهوری ایران موجب خرسندی ملت های منطقه و همه دوستداران ایران شد، چرا که ملت های‌ما امید یافتند که شرایط منطقه تغییر می یابد.

وی ادامه داد : همه این ها نشان دهنده قدرت ملت ایران است، ملتی که در یک روز می تواند حماسه بزرگی بیافریند و دنیا را تحت تاثیر قرار دهد، نه تنها امید را در میان ملت ایران بلکه در ملت‌های دیگر نیز ایجاد کرد.

رئیس جمهور با بیان این که ایران در یک شرایط بحرانی قرار گرفته بود، اظهار داشت: همه آنهایی که عظمت ایران را نمی خواستند، فکر می کردند که مردم و منافع ملی در سراشیبی خطر قرار گرفته است و همه چیز را برای آخرین ضربه به ملت و منافع ایران آماده کرده بودند.

روحانی یادآور شد: مردم ایران از جمله ایرانیان مقیم کشورهای مختلف با حضور خود دراین حماسه بزرگ سهیم و شریک بودند و بخش بزرگی از تهدیدات و مشکلات فراروی کشور را زدودند.

وی تصریح کرد‌ که این مسایل نشان از قدرت ملت ایران دارد ملتی که در یک روز می تواند حماسه ای بیافریند و دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس جمهور با بیان این که شادی و شور مردم پس از انتخابات نشان داد که اراده و تصمیم آنان در انتخابات تا چه حد برای سرنوشت ملی موثر است، گفت: این حضور و نشاط بار سنگینی را بر دوش این خادم کوچک ایران گذاشته است ، ضمن این که می دانستیم در سخت ترین شرایط این بار را بر دوش می گیرم.

روحانی افزود: پیش از انتخابات و در دوران رقابت انتخاباتی مشکلات را می دانستم و اینکه دولت بسیار بدهکار است و در شرایط تحریم قرار داریم.

وی با یادآوری این که دریایی از مشکلات پیش روی ما است، اظهار داشت:آنهایی که کارهای بزرگی در کشور انجام دادند همه پیمانکاران ، تولیدکنندگان و تلاشگران هستند که اکنون در صف طلبکاران ایستاده اند ودست آنها خالی است ‌، اکنون بار بزرگ این بدهکاری برای دولت باقی مانده است.

رئیس جمهور همچنین گفت: کشور با مشکلات بسیاری روبرو است، اما اراده و امید مردم و دولت برای خدمت بسیار بالاتر از این سختی ها است و خواهد بود. ما مشکلات را از پیش پای مردم بر می‌داریم و از مشکلات عبور می کنیم، اما بدیهی است نباید انتظار داشت همه توقعات و مشکلات را در کوتاه مدت رفع کرد، بلکه باید گام به گام و مرحله به مرحله به پیش رفت.

روحانی تصریح کرد: در گام نخست مصوبات زیادی به تصویب رسید تا برخی مشکلات را از فرا روی مردم برداریم، ضمن این که اقدامات میان مدت و بلند مدتی را در پیش داریم و به طور قطع به آن عمل می کنیم.

وی با بیان این که راه بسیار سختی را در مقابل داریم، اما پایان خوش آن را به عیان می بینیم، یادآور شد: از عمر دولت یازدهم تنها سه هفته گذشته و طبیعی است در کوتاه مدت نباید انتظار حل همه مشکلات را داشت، اما تلاش کردیم با تجربه ترین افراد را برای همکاری دعوت کنیم.

رئیس جمهوری خاطرنشان‌کرد: به خوبی می دانستم در چه راهی قدم گذاشته ام، امروز باامید به آینده نگاه می کنم. اکنون در سخت ترین شرایط تحریم قرار داریم، اما در تلاش هستیم با هماهنگی و اراده ملی قدم به قدم تحریم را کاهش دهیم تا روزی‌که تحریم ها را به عنوان باری که بر دوش مردم قراردارد، برداریم .

روحانی اضافه کرد: همه می دانیم مشکلاتی که در هشت سال به وجود آمده است را نمی توان در طی مثلا هشت روز مرتفع کنیم .

دکتر روحانی با بیان اینکه آینده کشور را روشن می بینم ، تصریح کرد: مشکلات فراروی کشور را با درایت ، تدبیر ، وحدت ملی و با یاری حق حل می کنیم.

رییس قوه مجریه در ادامه سخنان خود به دیدارهایش با سران شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای اشاره کرد و گفت: در همه ملاقات ها مشاهده شد روزنه های امید وجود دارد و ما می‌توانیم مشکلات را از پیش پای برداریم و راه را برای آینده‌ای بهتر هموار سازیم.

وی افزود: یکی از ناامنی‌های فرا روی بازرگانان و ایرانیان مقیم خارج تغییرات پی در پی دستورالعمل ها،‌ قوانین، مقررات و تشریفات دست و پاگیر است.

رییس جمهوری، تجدید نظر در ممنوعیت صادرات را از مصوبات دولت یاد کرد و ‌گفت: زمانی که مجوز صادراتی صادر می شود، دیگر نباید مجددا ممنوعیتی برای آن محصول و کالا وضع کرد و دولت نیز در این زمینه تدابیری را اندیشیده است.

۱۳۹۲/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...