نسخه چاپی

وقوع چندین انفجار در پی سفر اوباما به كلمبیا


مقامات رسمي طي خبري فوري از وقوع چندين انفجار در نزديكي سفارت آمريکا در بوگوتا و ديگر مناطق كلمبيا در پي سفر "باراك اوباما " به اين كشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ منابع پليس کلمبيا روز جمعه اعلام کردند کمي بعد از رسيدن "باراک اوباما" رئيس آمريکا به کلمبيا ، 2 بمب کوچک در نزديکي سفارت آمريکا در بوگوتا ، پايتخت کلمبيا، منفجر شد اما در اثر اين انفجارها به کسي آسيبي نرسيد.

بر اساس اين گزارش ، کمي پس از ورود " باراک اوباما " رئيس جمهوري آمريکا به کارتاژن کلمبيا به منظور شرکت در نشست سران قاره آمريکا ، چند انفجار در اين شهر ساحلي و نزديک سفارت آمريکا در بوگوتا پايتخت اين کشور روي داد . 2 بمب ضعيف نزديک ساختمان ديپلماتيک آمريکا در بوگوتا روي داد اما به کسي آسيبي نرسيد و خسارتي نيز نداشت . مأموران پليس بلافاصله به محل اعزام شدند . مقر دادسراي عمومي و دولت منطقه اي بوگوتا نيز در اين محل واقع است.

اين انفجارها چند ساعت پس از به زمين نشستن هواپيماي حامل رئيس جمهور آمريکا در منطقه کارتاژن در هزار کيلومتري شمال پايتخت کلمبيا روي داد ."باراک اوباما " براي شرکت در نشست سران قاره آمريکا به اين منطقه رفته است . 2 بمب کوچک ديگر نيز جمعه شب در اين شهر ساحلي در حاشيه درياي کاراييب منفجر شد.

"ردولفو پالومينو " رئيس امنيت پليس کلمبيا اعلام کرد : 2 بمب ضعيف در يک پايانه حمل و نقل و نزديک يک فروشگاه بزرگ در کارتاژن منفجر شد اما تلفات يا خسارتي در بر نداشت . يکي از اين بمب ها در زميني خالي در محله بوکگرانده که بيشتر هتل هاي اين شهر گردشگري در آنجا واقع است و تا مرکز شهر فاصله زيادي دارد ، کار گذاشته شده بود .


از چند روز پيش 17 هزار پليس و نظامي و ربات ضد انفجار با پشتيباني چندين بالگرد و يک کشتي جنگي براي تأمين امنيت نشست سران آمريکا بسيج شده اند . مقامات کلمبيا از بيش از نيم قرن پيش با شورشيان مارکسيست فارک (نيروهاي مسلح انقلابي کلمبيا) که حدود 9 هزار نفر هستند و بيشتر در مناطق روستايي سنگر مي گيرند ، همچنين ديگر گروه هاي مسلح غيرقانوني مي جنگند .

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...