نسخه چاپی

كشتی گیران ژاپنی با یك پای اضافی!

مسئولان ژاپنی درباره ورودآلاینده های هسته ای نیروگاه اتمی فوكوشیما به اقیانوس آرام هشدار دادند، همزمانی این خبر با انتشار كاریكاتوری كه كشتی گیران ژاپنی را در بازیهای المپیك با یك پای اضافی نشان میدهد بر مخرب بودن آثار هسته ای فوكوشیما صحه گذاشته است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شکبه خبر، مسئولان نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن، هشدار دادند آب استفاده شده برای آلودگی زدایی از یکی از مجاری فاضلاب این نیروگاه احتمالا وارد آبهای اقیانوس آرام شده است.

بنابر این گزارش، ماه گذشته بیش از سیصد تن از آبهای به شدت آلوده به مواد رادیواکتیو از یکی از مخازن ذخیره سازی این نیروگاه به بیرون نشت کرد.

کنترل های ایمنی در اطراف این نیروگاه در جریان است تا میزان آلایندگی هسته ای و وضع آب های منطقه مشخص شود.

در نمونه های تهیه شده از آبهای منطقه در روز چهارشنبه، مقادیری از عنصر سزیوم-137 مشاهده شده است.

این مواد هسته ای در منطقه ای با فاصله سی متری از آب های اقیانوس آرام مشاهده شده است. به همین علت، بیم آن می رود که آلودگی های هسته ای به آبهای منطقه نیز وارد شده باشد. مسئولان نیروگاه فوکوشیما اعلام کرده اند تلاش ها برای آلودگی زدایی از این مرکز ادامه دارد. تدابیری اتخاذ شده است تا از ورود آبهای آلوده شده به مواد هسته ای در این نیروگاه به آبهای اقیانوس آرام وارد نشود اما به گفته مسئولان این نیروگاه، این تدابیر کافی نبوده است.

میزان رادیواکتیویته در زیرزمین فوکوشیما به شدت افزایش یافته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، شرکت ژاپنی تپکو گرداننده نیروگاه آسیب دیده فوکوشیما اعلام کرد در یکی از گودالهای تصفیه آب که مستقیما به اقیانوس آرام متصل است، مواد رادیواکتیو تشخیص داده شده است.

به گفته تپکو روز چهارشنبه میزان آلودگی هسته ای در این قسمت از نیروگاه در فاصله صد و پنجاه متری ساحل، به دویست و بیست بکرل در لیتر رسیده که حدود پانزده برابر بیشتر از نمونه برداریهای روز قبل از آن است.

این خبر نگران کننده در حالی گزارش می شود که پس از انتخاب توکیو برای میزبانی بازیهای المپیک شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تاکید کرد اوضاع فوکوشیما تحت کنترل است.

با وجود این نشت مواد رادیو اکتیو ادامه دارد. حدود دو هفته پیش نیز شرکت تپکو اعلام کرده بود نزدیک به سیصد تن آب رادیو اکتیو از یکی از مخازن این تاسیسات به بیرون نشت کرده که احتمالا بخش زیادی از آن به اقیانوس راه یافته است.

۱۳۹۲/۶/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...