نسخه چاپی

فتاح در برنامه شناسنامه:

احمدی‌نژاد دولت نهم با احمدی‌نژاد دولت دهم تفاوت زیادی داشت

وزیر نیروی دولت نهم با اشاره به سابقه دوستی‌اش با رییس‌جمهور سابق، گفت: احمدی‌نژاد اوایل دولت نهم با اواخر دولت دهم تفاوت زیادی داشت

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پرویز فتاح رئیس بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه این هفته "شناسنامه" با بیان اینکه متولد سال 1340 هستم، گفت: در زمان وقوع انقلاب اسلامی 17 سال داشتم و در یکی از روستاهای استان آذربایجان غربی زندگی می‌کردم و در سال 57 در اوج مبارزات انقلاب جوان بودم. خانواده ما به واسطه برادر بزرگترم ایوب که از انقلابیون آن زمان در دانشکده فنی دانشگاه تهران بود، با مسائل انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) کاملا آشنا بودند.

وی افزود: بنده در سال 1353 مطالعه در خصوص انقلاب را با وجود سختی‌ها آغاز کردم و کتاب‌های دکتر شریعتی و مقام معظم رهبری را مطالعه می‌کردم و در همه عرصه‌های سیاسی و تحولاتی آن زمان توفیق حضور داشتم. مخصوصا که در سال‌های 56 و 57 که اوج تحرکات انقلابی بود و مدارس نیمه تعطیل یا کاملا تعطیل بود. ما مسئولیت انجمن اسلامی مدرسه را به عهده داشتیم و در همه جریانات آن دوران به فضل خدا توفیق حضور داشتیم.

رئیس بنیاد تعاون سپاه در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه در بطن انقلاب همه اقوام از ترک، لر تا عجم و عرب حضور داشتند و در اطاعت از امام و سقوط نظام شاهنشاهی مواضع یکسانی داشتند. البته بعدها در ادامه انقلاب توطئه‌هایی پیش آمد و بیگانگان دخالت کردند که با هوشیاری مردم عزیز کرد همه چیز به خیر و سلامتی گذشت.

فتاح در پاسخ به این سوال که در آغاز جنگ تحمیلی کجا بودید، گفت: در روز 31 شهریور 59 که نقطه آغاز جنگ بود، تهران بودم. چرا که مدارس و دانشگاه صنعتی شریف تعطیل بودند و ما با تعدادی از دوستانمان جمع شدیم تا طلبه شویم و در مدرسه فیضیه اسم نوشتیم. حتی کیف خود را آماده کردیم و به تهران آمدیم و در همان روزی که عازم قم بودیم هواپیماهای عراقی را در بالای سر فرودگاه مهرآباد دیدیم. بعد از این اتفاق و پیام امام راحل، ما از همان جا برگشتیم و فکر کردیم که در حال حاضر وقت حوزه رفتن نیست. به ارومیه برگشتیم و به آموزش نظامی در کنار دریاچه ارومیه رفتیم.

۱۳۹۲/۶/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...