نسخه چاپی

پیغام فیس بوكی ظریف از بیشكك


دوستان سلام از بيشکک
روز خوب و پرکاري در بيشکک پايتخت قرقيزستان داشتيم.
بلافاصله پس از ورود با وزير امور خارجه چين ملاقات خوبي داشتم که همکاري هاي دوجانبه و بين المللي منجمله موضوع هسته اي و جلسه آتي 1+5 را بحث و در بسياري موارد تفاهم کرديم. بعد هم در ملاقات بسيار خوب، پرمحتوا و طولاني دو رييس جمهور شرکت کردم که اميدوارم آثار مثبت اين دو ملاقات را در آينده شاهد باشيم.
ديگر ملاقات هاي رييس جمهور روحاني که همراه ايشان در آن حضور داشتم شامل ديدار با روساي جمهور قزاقستان، قرقيزستان و افغانستان بود که بحث و تبادل نظرهاي خوبي در آنها صورت گرفت.
در پايان روز کاري، همراه رييس جمهور با حدود 150 نفر از ايرانيان مقيم قرقيزستان شام خورديم. هيجان انگيزترين قسمت برنامه، اجراي سرودي بسيار زيبا و پراحساس توسط دانش آموزان مدرسه ايراني بيشکک در باره ايران و افتخارات اين سرزمين گرانقدر همچون حافظ و سعدي و ابن سينا بود که واقعاً دکتر روحاني، من و ساير حاضرين را به شدت تحت تأثير قرار داد. هنگامي که سرود را مي خواندند اشک در چشمانم جمع شده بود و چون سر ...ميز اصلي و رو به جمعيت در کنار رييس جمهور نشسته بودم به هر شکل که بود خودم را کنترل کردم، اما ديدم که بسياري در داخل جمعيت، از ايرانيان مقيم و همراهان رييس جمهور، اشک هاي خود را پاک مي کردند.
فردا جلسه رسمي سازمان همکاري شانگهاي تشکيل مي شود و رييس جمهور در آن سخنراني خواهند کرد.
در ميان ملاقات هاي فردا، ديدار دکتر روحاني با پوتين از اهميت بسياري برخوردار است که آخرين قسمت سفر نيز خواهد بود.
قرار بود من هم با همکار قديمي ام سرگي لاورف وزير خارجه روسيه (که همزمان با من نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد بود) ديدار داشته باشم. اما آقاي لاورف ناگزير شده که براي پيگيري طرح روسيه جهت برچيدن سلاح هاي شيميايي و جلوگيري از جنگ در سوريه، بجاي شرکت در اجلاس بيشکک، براي ملاقات با همتاي آمريکايي خود به ژنو برود.
شب بخير.

۱۳۹۲/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...