نسخه چاپی

همسویی لایحه كاهش ساعت كار زنان با سیاست‌های افزایش جمعیت

عکس خبري -همسويي لايحه کاهش ساعت کار زنان با سياست‌هاي افزايش جمعيت

عضو كمیسیون قضایی مجلس نهم با اشاره به لایحه كاهش ساعت كار زنان شاغل گفت: این لایحه ممكن است از سویی خلاف برنامه توسعه كشور باشد، اما به طور كلی خلاف قانون اساسی نیست و همسو با سیاست‌های كلی نظام به منظور افزایش جمعیت كشور است.

به گزارش نما، "سيدحميدرضا طباطبايي" عضو کميسيون قضايي مجلس نهم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل اظهار داشت: این لایحه با هدف حمایت از زنان شاغل تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است و در واقع با هدف تسهیل شرایط زندگی، کمک برای بهبود وضعیت رفاهی و اجتماعی تلاش کرده است تا از طریق کاهش ساعت کار زنان بخشي از سياست‌هاي کلي نظام نيز تحقق يابد.

وي ادامه داد: لايحه کاهش ساعت کار زنان شاغل از جهت استفاده زنان از مرخصی، پذیرش ساعات کمتر کار به‌عنوان سابقه کار تمام‌وقت، مرخصي زايمان امتيازاتي را براي زنان در نظر گرفته است که اين مهم از سويي همسو با سياست‌هاي کلي نظام به منظور افزايش جمعيت کشور است.

طباطبايي در ارتباط با مغایرت لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل با اصل چهل ‌و ششم قانون اساسی تصريح کرد: اين لايحه ممکن است از سويي خلاف برنامه توسعه کشور باشد، اما به طور کلي لايحه مذكور خلاف قانون اساسي نيست.

عضو کميسيون قضايي مجلس نهم در پايان خاطرنشان کرد: چنانچه دو سوم از نمايندگان مجلس به لايحه کاهش ساعت کار زنان شاغل راي دهند مي‌توان به منظور بررسي بيشتر تدابير مناسبي در ارتباط با اين مهم اتخاذ و برنامه‌ريزي کرد.

۱۳۹۲/۶/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...