نسخه چاپی

گزارش سازمان ملل درباره سوریه آماده است

«آكه سلستروم» رئیس هیئت بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل جمعه شب اعلام كرد تهیه گزارش در مورد حادثه حمله به «غوطه» شرقی به پایان رسیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «آکه سلستروم» رئیس کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل جمعه‌شب از پایان کار تهیه گزارش در مورد حادثه «غوطه» خبر داد.

دو ماه قبل منطقه «غوطه» شرقی در حومه دمشق هدف حمله راکتی قرار گرفت. کمیته حقیقات یاب سازمان ملل که تا دو هفته قبل در سوریه به سر می‌برد، قرار است در گزارش خود مشخص کند که آیا در این حمله از سلاح شیمیایی استفاده شده است یا خیر. سلستروم اشاره‌‌ای به تاریخ انتشار این گزارش نکرده، اما پیش‌تر «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده بود که گزارش سازمان ملل در مورد این حادثه روز دوشنبه منتشر می‌شود.

«بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل نیز جمعه شب اعلام کرد که این گزارش به زودی منتشر می‌شود و به احتمال فراوان در آن اعلام می‌شود که در حمله به غوطه از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است. خبرگزاری رویترز و روزنامه وال‌استریت‌ژورنال دو روز قبل به نقل از منابع غربی گزارش دادند که این گزارش هیچ طرفی را متهم نمی‌کند، اما بان‌کی‌مون قرار است آن را طوری ارائه کند که دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم شود.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...