نسخه چاپی

پاسخ روحانی به نامه شهریورماه اوباما چه بود؟/ دلیل هاشمی برای حضور در روستای ناطق نوری و...

عکس خبري -پاسخ روحاني به نامه شهريورماه اوباما چه بود؟/ دليل هاشمي براي حضور در روستاي ناطق نوري و...

برخی نزدیكان هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر وی به روستای اوزكلا و ملاقات با ناطق نوری گفته‌اند: "این سفر دارای یك پیام روشن برای حسن روحانی بود كه در دولت یازدهم باید از ظرفیت ناطق نوری نهایت استفاده شود.

به گزارش نما، سایت مشرق در خبرهای خود از گوشه و کنار سیاست نوشت:

شورای فقهی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متشکل از آقایان احمد جنتی، محمد یزدی، مدرسی یزدی و محمد مؤمن تشکیل جلسه داده است. یکی از وظایف این شورا، ارزیابی جایگاه علمی و فقهی مراجع جدید تقلید و تأیید رساله‌های عملیه جهت چاپ و انتشار است.

*محمد خاتمی در جمع برخی اعضای مجمع روحانیون گفته است: "ما باید خود را برای انتخابات خبرگان آماده کنیم. من انتخابات خبرگان را مهم‌تر از انتخابات مجلس می‌دانم. باید ترکیب خبرگان را عوض کنیم. با مجمع محققین قم صحبت کرده‌ایم که از میان روحانیون جوان و خوشفکر نیروهایی را شناسایی و برای حضور در خبرگان آماده سازیم."

*شنیده‌ایم که حسام‌الدین آشنا مسؤولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را بر عهده گرفته و از هفته گذشته در این مرکز مستقر شده است. این مرکز در زمان خاتمی میزبان حلقه کیان بود و در زمان احمدی‌نژاد در حالت نیمه تعطیل داشت.

*برخی نزدیکان هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر وی به روستای اوزکلا و ملاقات با ناطق نوری گفته‌اند: "این سفر دارای یک پیام روشن برای حسن روحانی بود که در دولت یازدهم باید از ظرفیت ناطق نوری نهایت استفاده شود. ظاهراً روحانی هم این پیام را گرفته و در هفته گذشته دیداری میان ناطق نوری و روحانی برگزار شده است."

* شنیده‌ایم که در هفته گذشته سید محمود دعایی، الیاس حضرتی و محمد قوچانی رایزنی‌های گسترده‌ای را برای ابقای محمدزاده در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با علی جنتی داشته‌اند. آنان معتقد بودند در سال‌های اخیر محمدزاده کمک‌های خوبی به رسانه‌های اصلاح‌طلب و حمایت از آنان داشته است.

*گفته می‌شود در تاریخ سوم شهریورماه نامه‌ای از سوی "باراک اوباما" برای "حسن روحانی" ارسال شده است. پاسخ این نامه را محمدجواد ظریف در دو پاراگراف داده و گفته افکار عمومی ایران موضع منفی نسبت به رفتار آمریکا داشته و مقامات این کشور نخست باید رفتار و رویکردهای خود را تغییر دهند.

*در حمله فرزندان انتفاضه شعبانیه عراق به مقر گروهک منافقین در پایگاه اشرف، پیکره اصلی شورای مرکزی و کادر این سازمان به هلاکت رسیده اند. خوشنویس مسؤول طرح و برنامه‌ریزی، نیکنام استراتژیست و مسؤول اتاق فکر و احمدی از مسؤولان مخابرات و اطلاعات از جمله کشته‌شدگان این عملیات بودند.

*علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه سابق کشورمان با تجلیل از نقش پیروز مجتهدزاده و سید حسین نصر در دفاع از فرهنگ و تمدن ایرانی، از سفر سید حسین نصر به ایران جهت تجلیل از وی خبر داده است.

*کمیته‌ای متشکل از اسحاق جهانگیری، حسین فریدون، محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان و عبدالرضا رحمانی فضلی، کار انتخاب گزینه‌های پیشنهادی استانداران را برعهده دارند.

*با توصیه‌های صورت‌گرفته به محمدجواد ظریف، قرار است هیئت‌های خارجی که برای دیدار و گفت‌وگو به تهران می‌آیند در صورتی که درخواست ملاقات با هاشمی رفسنجانی را داشته باشند، بر اساس پروتکل‌های وزارت خارجه با هاشمی رفسنجانی نیز دیدار کنند.

*پادشاه عربستان از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای مراسم حج تمتع دعوت به عمل آورده است. بر اساس آخرین اخبار دریافتی، قرار است رئیس جمهور کشورمان در این مراسم حضور داشته باشد.

*در جلسه تعدادی از اعضای مجمع روحانیون مقرر شده است که موضوع تخلفات احمدی‌نژاد در دانشگاه ایرانیان و آمارهای خلاف واقع دولت دهم به ویژه در حوزه‌های رشد اقتصادی، اشتغال، تورم و پیشرفت‌های عمرانی، برجسته‌سازی شود و این موضوعات را به حاکمیت اصولگرایان پیوند بزنند.

*عنصر خاکستری جبهه دوم خرداد طی سخنانی گفته است: اصولگرایان هنوز در شوک انتخابات ریاست جمهوری هستند. آنها مانند مارهایی که در زمستان به خواب می‌روند به خواب رفته‌اند. ما باید قبل از آن که به آنها آفتاب بخورد و گرما بیدارشان کند، در خواب بر سر آنها ضربه وارد نماییم.

*آقایان حسن روحانی، اکبر ترکان، عبدالرضا رحمانی فضلی و قاضی‌زاده هاشمی از جمله اعضای کابینه یازدهم بودند که از ادامه شهرداری محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران حمایت کردند. اسحاق جهانگیری معاون اول دولت و عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی طرفدار شهردار شدن محسن هاشمی بود.

*برنامه گسترده‌ای برای استقبال با شکوه ایرانیان مقیم آمریکا از حسن روحانی و هیئت 70 نفره وی تدارک دیده شده است. هتل محل اقامت حسن روحانی یکی از بهترین هتل‌های نیویورک خواهد بود که یک طبقه آن به صورت کامل اجاره شده است.

*محمد خاتمی بار دیگر نسبت به انتقادهای صورت‌گرفته علیه حسن روحانی واکنش نشان داده و گفته است: این قدر نگویید چرا فلان پست و مسؤولیت را به ما نداده‌اند. مهم این است که راه تنفس ما باز شده و روحانی در حال پیمودن مسیری است که مورد قبول ما اصلاح‌طلبان است.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...