نسخه چاپی

يك نقد براي برنامه «مناظره»

'مواظب باشیم «مناظره» تلویزیون جهت نداشته باشد'

عکس خبري -'مواظب باشيم «مناظره» تلويزيون جهت نداشته باشد'

تهیه‌كننده برنامه «زاویه» شبكه چهار سیما در نقد برنامه «مناظره‌» تلویزیون گفت: با توجه به وضعیت كنونی جامعه، مردم ما حال و حوصله‌ی تب و تاب‌ها را ندارند، ما اگر بتوانیم مناظره سیاسی خوب بگذاریم، تنش ایجاد نكنیم و فقط بینش سیاسی مردم را بالا ببریم این ایده‌آل است.

به گزارش نما، مهدی خداوردیان در گفت‌وگو با ایسنا، در ادامه مطلب بالا عنوان کرد: «مناظره» اگر منجر به تنش در سطح جامعه نشود، می‌تواند خوب باشد؛ همچنین باید مواظب باشیم که مناظره جهت نداشته باشد. مجری و کارگزار برنامه «مناظره» نیز باید خنثی و خاکستری باشند.

وی با اشاره به برنامه «مناظره» که جمعه‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، عنوان کرد: این نوع برنامه‌ها در رسانه ملی اتفاق خوبی است و شعور سیاسی مردم را بالا می‌برد و باعث می‌شود مردم با ابعاد فعالیت‌های دولت‌های فعلی و قبلی آشنا شوند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: آنچه که در بحث سیاست مهم است، اخلاق‌مداری است و وقتی بحث سیاست مطرح می‌شود، داخل کشوری‌ها در این زمینه از خارج کشوری‌ها تبعیت می‌کنند و پشت آن بحث اغوا کردن و دست آویز شدن به ترفندها نیز مطرح می‌شود.

او معتقد است: با توجه به اینکه کشور ما اسلامی است، باید فضایی را ایجاد کنیم که اخلاق‌مداری در آن رعایت شود؛ چرا که مخاطبان ما فقط داخلی نیستند. برای مثال آقای سلیمی‌نمین در قسمت دوم مناظره‌ها در بخش‌هایی از کوره در رفتند و قضیه را شخصی کردند و این یک آسیب است.

خداوردیان در پایان افزود: همچنین خوب است برنامه «مناظره» به گونه‌ای باشد تا اینگونه تداعی نشود که کسانی که در برنامه هستند و آنجا نشستند از طیف خاصی هستند.

به گزارش ایسنا، مهدی خداوردیان که اکنون تهیه‌کنندگی سری جدید برنامه «زاویه» شبکه چهار سیما را بر عهده دارد، حدود 16 سال در حوزه معارفی فعالیت کرده است و برنامه «سیمرغ» شبکه دو در رمضان سال گذشته را نیز تهیه‌کنندگی کرده است.

به گفته خودش او همچنین ترتیل قرآن نوجوانان در شبکه دو را برای اولین بار راه‌اندازی کرده است.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...