نسخه چاپی

گاردین نوشت: خانه سینمای ایران در زمان رئیس‌جمهوری جدید بازگشایی شد/ افزایش امیدها از بازگشت جعفر پناهی

بازگشایی خانه سینما در تهران بیانگر انعطاف‌پذیری نظام ایران در قبال صنعت فیلم داخلی این كشور است.

به گزارش نما، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: اصلی‌ترین انجمن صنفی صنعت فیلم ایران دو سال پس از آنکه تندروها در ایران آن را بستند، بازگشایی شد.

گاردین در ادامه این گزارش می‌نویسد: بسته شدن خانه سینما در تهران مورد انتقاد کارگردانان برجسته این کشور از جمله اصغر فرهادی قرار گرفته بود. «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی توانست جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 2012 را کسب کند.

بازگشایی خانه سینما می‌تواند بیانگر تغییر روش و رفتار در برابر صنعت فیلم در ایران در دوران ریاست حمهوری حسن روحانی باشد، که به نظر می‌رسید میانه‌روتر از رئیس‌جمهور پیشین ایران باشد. همچنین به نظر می‌رسد که آستانه صبر و تحمل در قبال موضوعات فرهنگی در دولت روحانی بالا است.

انجمن صنفی خانه سینما با عضویت پنج هزار نفر از تمامی بخش‌های صنعت فیلم در ایران در ژانویه سال 2012 میلادی، به اتهام تغییر مواضع بدون مشورت با مقامات بسته شد.

حجت‌الله ایوبی، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از بسته بودن خانه سینما انتقاد و تاکید کرد که این تصمیم دولت برای حمایت از کارگردانان داخلی است.

گاردین در ادامه می‌نویسد: بازگشایی خانه سینما امیدها را برای بازگشت جعفر پناهی کارگردان شناخته شده ایرانی به عرصه فیلم‌سازی در این کشور افزایش داده است.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...