نسخه چاپی

اهدای بزرگترین قرآن جهان به امام رئوف

عکس خبري -اهداي بزرگترين قرآن جهان به امام رئوف

بسیار تاكید می كند كه همه چیز از دولت قرآن دارم و شاید یكی از بزرگترین موهبت هایی كه به بركت كتابت قرآن نصیبم شده ارتباط ۱۰ ساعت در روز با قرآن است.

به گزارش نما ، علیرضا بهدانی، کاتب بزرگترین قرآن مطلای جهان در گفتگو با شبستان در بیرجند گفت: در حال حاضر کار کتاب بزرگترین قران مطلای دست نویس جهان تمام شده و همزمان با میلاد امام رضا(ع) رونمایی و به موزه استان قدس رضوی اهدا می شود.

وی با اشاره به اینکه اندازه هر یک از برگ های این قرآن 70 *100 است، افزود: ضخامت قطر این قرآن 14 سانتیمتر و وزن آن 80 کیلو گرم است.

کاتب بزرگترین قرآن مطلای جهان با بیان اینکه از 22 سالگی کتابت قرآن را شروع کرده است، ادامه داد: این قرآن 604 صفحه 15 سطری دارد و حدود یک سال با خط نسخ بر اساس مصحف جمهوری اسلامی ایران کتابت شده است.

بهدانی، مزیت این قرآن را بر اثر قبلی خود را تذهیب آن با طلا ذکر کرد و گفت: در هر صفحه این قرآن 14 گرم طلا به کار رفته است.

وی با بیان اینکه برای کتابت بزرگترین قرآن مطلای جهان بیش از 30 میلیون تومان هزینه کرده است، خاطر نشان کرد: در خلق اثر قبلی خود مبلغ 30 میلیون تومان از سوی رهبر انقلاب هدیه دریافت کرده ام و این هدیه را صرف کتابت اثر جدید خود کرده ام.

کاتب بزرگترین قرآن مطلای جهان با اشاره به اینکه شبانه روز حدود 6 تا 10 ساعت به خاطر این کار با قرآن در ارتباط هستم، تصریح کرد: تا وقتی انرژی و توان دارم کار کتابت قرآن را انجام می دهم.

بهدانی با بیان اینکه اکنون که به این تکنیک دست یافته ام تلاش می کنم که یک اثر مانگار خلق کنم، یادآور شد: وقتی قرآن را می توان با طلا نوشت چرا با جنس نامرغوب تر بنویسیم.

گفتنی است، علیرضا بهدانی هنرمند بیرجندی متولد 12 تیر سال 1350، اهل روستای بهدان بیرجند بوده و کتابت بزرگترین قرآن طلای دنیا در سال 90، کتابت بزرگترین قرآن ملی ایران در سال 91، کتابت کوچک ترین قرآن طلا دنیا در سال 91 و بزرگترین تابلو نقاشی خط در سال 91 از دیگر افتخارات این هنرمند بیرجندی است.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...