نسخه چاپی

كسانی كه با جلیلی سر یك میز می‌نشینند

عباس عراقچی، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه و علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی جلیلی را در این سفر همراهی می كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در این مذاکرات که از آن با عنوان نشست استانبول ۲ یاد می شود، امروز ۲۶ فروردین نمایندگان گروه ۱+۵ متشکل از ما ژائوشو معاون سیاست خارجی چین، سرگئی ریابکوف معاون سیاست خارجی روسیه،

وندی شرمن‌ معاون سایت خارجی آمریکا، ژاک اودیبر معاون سیاست خارجی فرانسه، جفری آدامز سفیر سابق انگلیس در تهران، هانس دیتر لوکاس معاون سیاست خارجی آلمان

به همراه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر یک میز با سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی ایران در سالن لطفی کردار استانبول دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

برای حضور در این نشست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در نشست ایران و گروه 1+5 صبح روز گذشته جمعه در رأس هیئتی وارد استانبول شد.

عباس عراقچی، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه و علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی جلیلی را در این سفر همراهی می کنند.

به دنبال انجام چندین دور مذاکرات فشرده بین معاونان سعید جلیلی و کاترین اشتون، ۲طرف با برگزاری دور نخست گفت‌وگوها در روز شنبه 26 فروردین ماه در استانبول و انجام دور بعدی آن در بغداد موافقت کردند.

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...