نسخه چاپی

راهكارهایی برای نشاط و طراوت روزهای پاییزی

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، روزهای پایانی شهریور و خنک شدن هوا نوید آغاز فصل هزار رنگ پاییز وشروع کار و تحصیل پس از پایان تعطیلات را می دهد.اکثر مردم از تعطیلات تابستان استفاده کرده و چند روزی به سفر رفته اند. احساس نشاط و سرحالی پس از سفر توان مضاعفی برای فعالیت های روزانه به همراه دارد اما طولی نمی کشد که همان یکنواختی و کسلی از راه می رسد. چه خوب است تا با این توصیه ها پاییز را با نشاط آغاز کنیم.

حفظ لطافت پوست
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، تغییرات آب و هوایی فصل پاییز معمولا سبب خشکی پوست می شود. سعی کنید برای پیشگیری از این حالت، حداقل روزی یک بار صورت را با کرم مناسب پوست و همچنین شیرهای مرطوب کننده پوست که امروزه در دسترس همه است، مرطوب کنید. همچنین در هنگام استحمام نیز به جای صابون از ژل شستشو استفاده نکنید، زیرا صابون پوست را خشک می کند . نکته مهم دیگر این که خود را در محیط های بسته منزل یا محیط کار محبوس نکنید و در هر فرصت مناسب در هوای باز قدم بزنید.
برنامه تغذیه صحیح و عالی
روزهای بلند و گرم تابستان معمولا با خوردن میوه ها و سبزیجات عالی این فصل همراه است. اما با فرارسیدن پاییز این موهبت به پایان نرسیده وشما می توانید میوه ها و سبزیجات متنوع این فصل را نیز در سبد خرید داشته باشید. مصرف ماهی را حتما در برنامه غذایی داشته باشید زیرا ماهی سرشار ازامگا3 است ویک سلاح دفاعی برای مقابله با افسردگی این فصل به حساب می آید.

خواب کافی
از خواب خوب و راحت غافل نشوید؛ چرا که خواب کافی یکی از ملزومات اصلی برای حفظ سلامت جسمی و روحی است. پس از پایان تعطیلات، ساعت خوابیدن و بیدار شدن خود را تنظیم کنید. حتما باید به اندازه کافی و در شرایط خوب بخوابید. اگر لازم است برای بهبود این امر، تغییراتی در اتاق خواب بدهید. تاریکی مطلوب، آرامش اتاق، درجه حرارت مناسب و... ازجمله این موارد است. خصوصا این که فراموش نکنید اتاق خواب باید تهویه مناسب داشته باشد.
حفظ آرامش وتمرکز
شروع مجدد کلاس های درس، کسب نتایج خوب، موفقیت تحصیلی و کاری و... مواردی هستند که معمولا در مدت تعطیلات نیز همراه فرد است و با نزدیک شدن پاییز نیز بیشتر خواهد شد. بهتر است نگرانی درباره هر کدام آنها را به موقع مناسب خودش بسپارید. حتما در طول روز زمانی را به ریلکسیشن اختصاص دهید. هر چند این مدت کوتاه باشد، اما تاثیرات مثبت را بر روحیه شما خواهد گذاشت. تمرینات تنفسی ساده ای را نیز در برنامه خود بگنجانید. نکته دیگر برای غلبه بر استرس، تمرینات منظم ورزشی را فراموش نکنید.
نگاه مثبت به زندگی
گرچه خوش بین بودن نسبت به کار یکنواخت و روزانه به نظر کمی دشوارمی آید، اما خوب است که به نکات مثبت شغل خود از جنبه های دیگر نیز توجه داشت. خود را عادت دهید که یک بیلان روزانه کوچک تهیه کنید: بهترین اوقات روز کی بود؟ امروز چه وظایف مشخصی انجام دادم؟ ... اگر موفق نشدید هر روز این کار را انجام دهید، حداقل هفته ای یک بار آن را از قلم نیندازید. همسر و فرزندان خود را نیز در این باره ترغیب کنید. خود را موظف بدانید که مثبت بیندیشید و این احساس خوشایند را به اطرافیانتان نیز منتقل کنید. به خاطر داشته باشید خوش بینی نیز مانند اخلاق خوب مسری است.

۱۳۹۲/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...