نسخه چاپی

محدوده زوج و فرد افزایش می یابد!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات ویژه برای مهرماه گفت: علیرغم افزایش حجم ترافیك در مهرماه ساعات زوج و فرد در ایام مهر تغییری نمی‌كند.

به گزارش نما، سردار حسین رحیمی در ادامه نشست خبری امروز خود در خصوص تمهیدات ویژه ترافیکی ایام مهر ماه گفت: از روز اول مهرماه پلیس راهنمایی و رانندگی با آماده باش ۱۰۰ درصد و بکارگیری ۱۰۰۰ نیروی کمکی طرح ویژه مهرماه را آغاز می‌کند.

وی افزود: بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز روز اول مهر به مدرسه می‌روند و اگر دانشجویان و کادر آموزش و پرورش و دانشگاهی را محاسبه کنیم بالغ بر ۲ میلیون نفر به این تعداد اضافه می‌شود به همین جهت باید طرح‌های ویژه ترافیکی در سطح شهر اجرا شود.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه تمهیدات ویژه ترافیک مهرماه حدود یک ماه قبل آغاز شده گفت: تلاش ما ساماندهی و آموزش سرویس‌های مدارس است و بحث آموزش این سرویس‌ها را از یکی دو سال قبل اغاز کرده‌ایم.

سردار رحیمی تصریح کرد: با آموزش به سرویس‌های مدارس خوشبختانه در چند سال اخیر هیچگونه تصادفی را شاهد نبوده‌ایم غیر از یک مورد که به دلیل بی‌توجهی راننده و سرعت بالا یک نفر مصدوم شد ضمن اینکه بحث ساماندهی سرویس مدارس بخش زیادی از ترافیک را کاهش می‌دهد.

وی افزود: طرح دیگری که از اول مهرماه با حساسیت بیشتری آغاز می‌شود طرح زوج و فرد و تشدید برخورد با خودروهایی است که در محدوده زوج و فرد تردد می‌کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در حال حاضر ۵۳ محدوده زوج و فرد کنترل می‌شود که این عدد از اول مهرماه به ۹۷ محدوده می‌رسد.

سردار رحیمی تصریح کرد: در ایام مهرماه ساعت زوج و فرد هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برخورد با خودروهای دودزا، آلاینده و فاقد معاینه فنی گفت: در سال‌های قبل با توجه به طرح‌های زیادی که داشتیم با خودروهای دودزا و آلاینده برخورد کردیم و این موضوع را امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برخورد با سرویس مدارس متخلف گفت: از روزهای ابتدایی مهرماه با سرویس‌هایی که صورت غیرمجاز و بدون داشتن کارت سلامت، معاینه فنی و برچسب ویژه تردد می‌کنند برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: رانندگان سرویس مدارس باید برچسب جدید را به همراه داشته باشند و در صورت نداشتن برچسب با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: در برچسب جدید یک تغییر اساسی بوجود آمده و آن این است که شماره خودرو که در پایین برچسب درج می‌شود، خانواده‌ها اگر شکایتی داشته باشند می‌توانند با شماره ۱۸۸۸ تماس بگیرند و یا با سامانه ۳۰۰۰۴۲۴۶ پیامک بزنند و تخلفات را اعلام کنند.

سردار رحیمی تأکید کرد: خودروهایی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کنند فقط در ساعات جابه‌جایی دانش‌آموزان حق تردد در محدوده زوج و فرد را دارند.

۱۳۹۲/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...