نسخه چاپی

واكنش فرمانده نیروی انتظامی به صفحه فیس‌بوك دولتی‌ها

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برخی دستگاه ها با توجیه ارتباط با مخاطب خارج از كشور، از فیس بوك استفاد می كنند كه فكر نمی كنم تاكنون مجوزهای قانونی را اخذ كرده باشند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ احمدی مقدم در حاشیه نشست رؤسای پلیس اطلاعات استان های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره این که برخی وزرا فیس بوک دارند و اظهار نظرهایی درباره رفع فیلتر این شبکه اجتماعی شده است افزود: وظیفه رسیدگی به این موضوع بر عهده شورای عالی فضای مجازی است و تاکنون در تصمیم های رسمی این شورا در این حوزه تغییری مشاهده نشده است.

وی گفت: این موارد از جمله موضوعاتی است که پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور قابل طرح است که آیا می توان از فرصت های این حوزه استفاده کرد یا همچنان نگاه تهدید محور به آن داشته باشیم.

سردار احمدی مقدم افزود: تاکنون مقررات تغییر نکرده است و از مسئولان انتظار می رود تا در اجرای قانون پیشگام باشند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره دیدگاه دولت درباره اجرای طرح های اجتماعی، امنیتی و اخلاقی گفت: دولت در حال استقرار است و اولویت نخست رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد آرامش در این حوزه است؛ به تدریج دولت به حوزه های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ورود می کند و ما هم منتظریم.


سردار احمدی مقدم گفت: در مذاکراتی که با رئیس جمهور و وزرای کشور، ارشاد و اطلاعات داشتیم اهتمام درباره تقویت امنیت اجتماعی در جامعه وجود دارد اما باید درباره روش ها و شیوه های آن جلساتی برگزار شود.


وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این باره مشارکت فعال خواهد داشت گفت: تصور نمی کنم تغییرات زیادی در این حوزه رخ دهد.

افزایش 30 درصدی ترافیک با بازگشایی مدارس

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه برای آغاز سال تحصیلی پیش بینی های لازم صورت گرفته است افزود: به علت نبود سازماندهی لازم در سرویس های مدارس در روزهای آغازین مهر و همراهی والدین با دانش آموزان به ویژه دبستانی ها پیش بینی می شود با آغاز مدارس ترافیک 20 تا 30 درصد افزایش یابد.

وی گفت: علاوه بر آن، بار سفرهای آموزشی، کاهش سفرهای مردم و افزایش فشردگی دامنه فعالیت ها به علت کوتاهی روز از مواردی است که پیش بینی می شود در پاییز و زمستان افزایش ترافیک را در ساعاتی شاهد باشیم.

سردار احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی همه تلاش خود را برای تسهیل عبور و مرور و مدیریت آن به کار خواهد بست.

فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره حادثه اخیر در اتوبان قم نیز گفت: این گونه حوادث از جمله موارد نادر است و نباید بزرگ نمایی شود اما در عین حال بسیار دلخراش است و باید عبرت گرفته شود.

سردار احمدی مقدم افزود: می توان با بازنگری در این گونه حوادث این مصیبت را به فرصت تبدیل کرد.

وی درباره شش کیلوگرم طلای به دست آمده در اتوبوس سانحه دیده نیز گفت: طلاسازی در اصفهان زیاد و حمل کیفی آن معمول است و طبیعی است که فردی این مقدار طلا را با کیف حمل کند.

وی افزود: جابجایی طلا به ویژه از مسیر اصفهان به تهران امری جاری است و حادثه قاچاق نیست.

فرمانده نیروی انتظامی درباره راه اندازی مراکز ترک مشروبات الکلی نیز گفت: این مورد مربوط به حوزه نیروی انتظامی نیست و بر عهده وزارت بهداشت است.

وی افزود: وقتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر بودم آمارها نشان می داد که تعداد الکلی ها در کشور یک دهم تعداد معتادان است که این نسبت خلاف روند معمول دنیا است.

۱۳۹۲/۶/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...