نسخه چاپی

یك نماینده مجلس: اشتباهات گشت ارشاد باید اصلاح شود

یك نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه نیروی انتظامی در گشت‌های ارشاد حداقل‌ها را برای اصلاح حجاب و عفاف در جامعه انجام می‌دهد گفت: كار به این بزرگی نمی‌تواند بدون اشتباه باشد؛ چرا كه همه مامورانی كه برای این كار گذاشته شده‌اند صد در صد متبین نیستند.

به گزارش نما، سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: نیروی انتظامی خوب عمل کرده هر چند اشتباهاتی صورت گرفته است و نباید این چند اشتباه را به حساب کار کلی آنها گذاشت باید از این اشتباهات جلوگیری کنیم و نباید بگذاریم این اشتباهات صورت بگیرد.

او با تاکید بر اینکه با این چند اشتباه نباید بگوییم نیروی انتظامی همه کارها را رها کند تا کار فرهنگی صورت بگیرد گفت: آیا 30 سال باید صبر کنیم که کار فرهنگی شود؟ نه اینطور نیست بلکه آن بخش از اشتباهات نیروی انتظامی باید اصلاح شود. باید نیروهایی در این زمینه به کار گرفته می‌شوند قوی و متدین شوند و کاری که انجام می‌دهند کار فرهنگی و حساب شده‌ای باشد، اما اگر بگوییم به خاطر چند اشتباهی که صورت گرفته جلوی این کار گرفته شود صحیح نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره برخی رفتارهای نیروی انتظامی که انتقاداتی را متوجه عملکرد گشت ارشاد کرده عنوان کرد: برخی از این مسائل جوی‌سازی دیگر اندیشان است که می‌گویند اینها بد برخورد می‌کنند یا برخوردشان نامناسب است یا مردم را به این مسئله بدبین می‌کنند هر چند اشتباهاتی هم صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد: نمی‌خواهیم بگوییم صد در صد کار نیروی انتظامی درست است اما 80 درصد آن درست است ممکن است 10، 20 درصد آن اشتباه باشد که آن 20 درصد هم نباید اتفاق بیفتد و نیروی انتظامی باید آن را اصلاح کند.

حسینی در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا در رابطه با ارتباط نیروی انتظامی و دستگاه‌های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ که متولی اصلی فرهنگی در کشور است گفت: سردار احمدی مقدم نیز وقتی به کمیسیون فرهنگی آمد به همین مسئله اشاره کرد و گفت کار من کار جلوگیری است، کار فرهنگی نیست. کار فرهنگی را کسانی که متولی آن هستند باید انجام دهند. نهادهایی مثل آموزش و پرورش، آموزش عالی،‌ وزارت ارشاد،‌ صدا و سیما و حوزه‌های دیگر باید دست به دست دیگر دهند تا کار عظیم فرهنگی کنند و در کنارش نیروی انتظامی کار خود را انجام دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت عمومی در اسلام است که مخصوص نیروی انتظامی یا قوه قضاییه و یا هر ارگان دیگری نیست، اما وقتی در جامعه ما با آمرین به معروف برخورد می‌شود نیروی انتظامی به میدان آمده و کار را شروع کرده اما کاری که باید کرد تا امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود یک کار اساسی است تا مردم هم بپذیرند که کاری که برخی متدینین انجام می‌دهند بر مبنای مسائل دینی است.

او ادامه داد: اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند بسیاری از معضلاتی که امروز داریم برطرف می‌شود چون وقتی نظارت همگانی شود تخلفات پایین می‌آید.

۱۳۹۲/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...