نسخه چاپی

خبر هفته نامه المنار از شكست آل سعود در سوريه:

درخواست شاهزادگان سعودی برای سلب اختیارات بندر بن سلطان

پس از شكست های متوالی آمریكا و دیگر كشورهای غربی در از پای درآوردن دولت و ملت سوریه كه آخرین نمونه آن را در كناره گیری و عدم توانایی آمریكا برای اجماع بین المللی برای حمله به سوریه شاهد بودیم برخی از منابع عربی خبر از درخواست مقامات سعودی برای سلب اختیارات بندر بن سلطان در خصوص كشورهای منطقه و بخصوص سوریه شدند.

به گزارش نما، پس از شکست های متوالی آمریکا و دیگر کشورهای غربی در از پای درآوردن دولت و ملت سوریه که آخرین نمونه آن را در کناره گیری و عدم توانایی آمریکا برای اجماع بین المللی برای حمله به سوریه شاهد بودیم برخی از منابع عربی خبر از درخواست مقامات صعودی برای سلب اختیارات بندر بن سلطان در خصوص کشورهای منطقه و بخصوص سوریه شدند.

در همین خصوص هفته نامه فلسطینی المنار به نقل از منابع آگاه می نویسد: برخی از شاهزادگان سعودی درخواستی را ارائه داده اند مبنی بر لغو ماموریت های محوله به "بندر بن سلطان" چراکه وی در محقق کردن اهداف ترسیم شده آل سعود با شکست سنگینی مواجه شده است.

از جمله این اهداف از بین بردن کشور سوریه و ضربه زدن به سران نظام آن بوده است. اما همه اقدامات "بندر بن سلطان" از جمله، تحریک ، ترغیب و حمایت از تروریستها و جلب عناصر تروریستی به سوریه، نتایجی را که دستگاه های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا ترسیم کرده بودند، محقق نساخت.

این منابع بر این باورند که این سیاستی را که "بندر بن سلطان" اجرای آن را برعهده گرفته است، خطرات زیادی را برای خاندان حاکم در عربستان و به ویژه برای ملت های عربی و اسلامی در پی خواهد داشت.

به همین علت آن گروه از شاهزادگان سعودی که با "بندر بن سلطان" در جنگ قدرت به سر می برند، خواستار برکناری و سلب اختیاراتش شدند و در عین حال بر اصلاح فوری خلل عمیق و خطرناکی که وی با سیاست هایش و ائتلافاتش ایجاد کرده است، تاکید کردند.

منابع آگاه انتظار دارند که به زودی "بندر بن سلطان" که روابط قوی و محکمی با دستگاه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد و با تل آویو و واشنگتن در تشکیل گروه های تروریستی و اعزام آنان به سوریه همکاری داشته، از کار برکنار شود.

۱۳۹۲/۶/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...