نسخه چاپی

ادعای عجیب سروری؛ در مورد آمادگی ایران برای تجدیدنظر در غنی‌سازی

عکس خبري -ادعاي عجيب  سروري؛ در مورد آمادگي ايران براي تجديدنظر در غني‌سازي

ادعای سروری؛ آمادگی ایران برای تجدیدنظر در غنی‌سازی 20درصد در صورت تأمین نیازها!
رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس با تاکید بر اینکه تحلیل ما نشان می دهد غربی ها در موضوعات مختلف عقب نشینی هایی از خود نشان می دهند، گفت:اگر غرب نیازهای ما را برای غنی سازی 20 درصد تامین کند ایران حاضر است در ملاحظات خود بررسی های بیشتری انجام دهد.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در استانبول گفت: مذاکرات 1+5 با ایران بعد از افت و خیزهای زیادی که به وجود آمد و عملا ایران نسبت به رفتار این گروه عکس العمل نشان داد و آن را مغایرمفاد ان پی تی و مناسبات دو گانه در مذاکرات دید با تاخیرهای زیادی مواجه شد.

وی افزود: اما غربی ها به این نتیجه رسیدند که ادامه این رفتار زیان های اقتصادی زیادی به اقتصاد غرب وارد می کند به علاوه اینکه فضای تنش آفرین در منطقه را توسعه می دهد. ایران امیدوار است که غربی ها سر عقل آمده باشند و در مناسبات 1+5 متناسب با ان پی تی هم راستی آزمایی ما و هم رفتاری که منبعث از ان پی تی است رخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تحلیل ما نشان می دهد غربی ها در موضوعات مختلف عقب نشینی هایی از خود نشان می دهند که این از نکات مثبتی است که ما می بینیم.

سروری با بیان اینکه اگر غرب نیازهای ما را برای غنی سازی 20 درصد تامین کند ایران حاضر است در ملاحظات خود بررسی های بیشتری انجام دهد گفت: تاکید غربی ها بر غنی سازی سه و نیم درصد و عدم روشن کردن نیازهای متعدد ایران برای سوخت 20 درصدی مشکلی را حل نمیکند و به همین دلیل ما معتقدیم رویکرد برد-برد می تواند برونرفت از شرایط فعلی را برای 1+5 ایجاد کند و دست به رفتارهایی بزنند که هم منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین کند و هم نگرانی های غربی ها را رفع کند.

وی همچنین تاکید کرد که پیشنهادات ایران در نشست 1+5 منجر به برون رفت از اوضاع فعلی خواهد شد.


۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...