نسخه چاپی

رئيس هيئت تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعي در گفتگو با نما :

تخلف اتفاق افتاده و این سواستفاده ها باید گزارش شود/تحقیق و تفحص متوجه شركت شستااست

عکس خبري -تخلف اتفاق افتاده و اين سواستفاده ها بايد گزارش شود/تحقيق و تفحص متوجه شرکت شستااست

نماینده مردم تهران گفت:تحقیق و تفحص متوجه شركت شستا و عملیات مالی این شركت است ما نوع تخلف و فساد را در این ارتباط مشخص خواهیم كرد و امیدوارم بتوانیم نام افراد متخلف را هم شفاف بیان كنیم.

به گزارش نما ،تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی حداقل سابقه ای طولانی در مجلس دارد زمانی که در مجلس هشتم برخی از نمایندگان با جمع آوری امضا کار تحقیق و تفحص را آغاز کردند گمان نمی بردند که کار آنها بدون نتیجه دلخواه به  اتمام برسد و حالا نمایندگان مجلس نهم دوباره استارت کار را زدند و تحقیق و تفحص از سازمان ثروتمند تامین اجتماعی کلید خورد، بعد از نشست خبری که علیرضا محجوب رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس با اصحاب رسانه داشت  ماجرای گم شدن 20 هزار سند و مدرک درباره فعالیتها و تخلفات در سازمان تامین اجتماعی بر سرزبانها افتاد برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به سراغ نماینده فعال این روزهای تهران در این ارتباط رفتیم.
برای سئوال اول این بار رسما آیا تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی کلید خورده است یعنی در آخر گزارشی درباره آن چه که اتفاق افتاده است قرائت خواهد شد؟
تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی کلید خورد ، متاسفانه هنوز خوب پیش نرفته امیدواریم آنچه که گوشزد کردیم و پیشنهاد دادیم آویزه گوش مسئولان سازمان باشه و سریعا اطلاعات مورد نیاز ما را بدون فوت وقت و معطلی بدهند تا ما هم در اسرع وقت گزارش را برای مجلس آماده کنیم، متخلفین باید متوجه باشند  که تاخیر هیچ تاثیری بر مجازات آنها نخواهد داشت فقط می تواند به تشدید مجازات آنها بیانجامد.
مهمترین تخلفات در تامین اجتماعی در چه موضوعاتی است؟
تحقیق و تفحص متوجه شرکت شستا و عملیات مالی این شرکت است ما سومدیریت و فساد را در این ارتباط مشخص خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم نام افراد متخلف را هم شفاف بیان کنیم، اگر چه ممکن است هئیت رئسه مجلس تصمیم بگیر اسامی افراد متخلف از پشت تریبون عنوان نشود و در دادگاه این کار صورت گیرد.
 
برخی افراد مرتبط با سازمان در دادن گزارش کوتاهی کردند و در دادگاه بر آنها سخت خواهد گذشت ، این افراد به جای  امروز و فردا کردن بهتر است سرعت عمل به خرج بدهند چون ممکن است حقی از آنها پایمال شود.
چه سازمانها و ارگانهای با هیئت تحقیق و تفحص مجلس همکاری نمی کنند؟
طرفهای مورد اشاره ما همه سازمانهای مرتبط با تامین اجتماعی هستند، که متاسفانه دریغ می کنند از ارائه گزارش،  در قانون عنوان شده عدم همکاری به یک ساعت هم اطلاق می شود برای ما مشخص است که عدم همکاری اتفاق افتاده است، اگر این اتفاقات رخ نمی داد و گزارشها برای اعضای هیئت ارسال می شد ما تا مهرماه گزارش مستندی را به مجلس ارائه می دادیم.
با وجود آنکه دولت تغییر یافته و مدیران سازمان تامین اجتماعی هم تغییر کردند چه مانعی برای تهیه گزارش وجود دارد؟
تخلف که اتفاق افتاده و این سواستفاده ها باید گزارش شود ، هنوز مدیران فرعی سر جای خود هستند و تنها مدیران اصلی سر تغییر کردند بدین جهت مقاومت و همکاری نکردن در این فضا  معنی می دهد .
هیئت تحقیق و تفحص مجلس چه ابزاری در دست دارد برای مقابله با افرادی که برای حفظ منافع خودشان با شما همکاری نمی کنند؟
ما مصمم و جدی هستیم و در برخورد ملاحظه هیچ گروه و یا دولتی را نخواهیم کرد ، ما در وظیفه نظارتی خود نمی توانیم با هیچ دولتی مماشات کنیم امیدواریم نتایج گروه ویژه مجلس به زودی روشن شود
ما بی نقص و بدون گذشت افراد را اسم خواهیم برد و نوع تخلف آنها را مشخص خواهیم کرد،  اما مرجع نهایی در این ارتباط دادگاه خواهد بود.

۱۳۹۲/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...