نسخه چاپی

رئيس جمهور در مجمع سراسري فرماندهان و مسئولان سپاه :

سپاه فرزند انقلاب است/معنویت سپاه را باید تا همان حدی كه در جبهه ها بود حفظ كرد

عکس خبري -سپاه فرزند انقلاب است/معنويت سپاه را بايد تا همان حدي که در جبهه ها بود حفظ کرد

رئیس جمهور گفت:سپاه فرزند انقلاب اسلامی است كه با فاصله ای كوتاه از پیروزی انقلاب شكل گرفت و هر جا احساس خطر شد، سپاه در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور یافت.

به گزارش نما به نقل ازواحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران افزود: در روزهای اولیه انقلاب ضروری بود تا پاسداران اسلام برای استقرار انقلاب و نظام از جان خود بگذرند و از ترکمن صحرا تا خرمشهر و تا قلب کشور یعنی تهران همه ایستادند و هر کجا احساس خطر شد سپاه پاسداران در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور یافت.

وی گفت: سپاه پاسداران یک ارتش یا نیروی نظامی مانند آنچه در سایر کشورها وجود دارد نیست بلکه سپاه که تشکیل اش برای حراست و دفاع از انقلاب اسلامی بود دو سرمایه ویژه دارد که این دو سرمایه در نیروهای مسلح کشورهای دیگر کمتر دیده می شود.

روحانی ادامه داد: آنچه در سپاه به عنوان سرمایه انسانی و انواع آموزش ها و تعلیمات نظامی و سخت افزار نظامی وجود دارد در ارتش ها و نیروهای مسلح دیگر کشورها هم وجود دارد، اما سپاه پاسداران از آغاز دارای دو سرمایه مهم معنوی و اجتماعی بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سرمایه معنوی سپاه گفت: این سرمایه همان بود که در شب عملیات پیش از آنکه به نقشه نگاه کنند به خطوط زیارت عاشورا نگاه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود:سرمایه معنوی به مفهوم ارتش ایدئولوژیک کشورهای شرقی نیست بلکه به معنای انگیزه های معنوی و دینی است که عمری 1400 ساله دارد و به صحرای نینوای حسین بر می گردد؛ همان سرمایه معنوی که تا کنار فرات و وفای قمر بنی هاشم عمق دارد.

وی گفت: سرمایه معنوی سپاه همان سرمایه ای است که در روز عاشورا امام حسین همه یاران و عزیزان و اهل خود را آماده کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سرمایه معنوی سپاه است که این نهاد را محبوب دل ها قرار داده است افزود : اگر آن سرمایه سایش بیابد - که خدا آن روز را نیاورد - و اگر قضاوت مردم درباره ایثار این بهترین نیروی وفادار انقلاب روزی به تردید بیفتد که هرگز مباد آن روز- ، سپاه دیگر آن سپاهی نخواهد بود که امام فرمود ای کاش من یک پاسدار بودم.

روحانی گفت: سپاه با سرمایه معنوی اش که تا امروز حفظ کرده است و ان شاء الله تا پایان حفظ خواهد کرد به عنوان نقطه امتیاز این نیروی مسلح در مقایسه با همه نیروهای مسلح جهان محسوب می شود.

وی افزود: معنویت سپاه را باید تا همان حدی که در جبهه ها بود حفظ کرد زیرا وقتی که به فضای معنوی سپاه وارد می شدیم احساس آرامش و امید می شد و بوی عطر حسینی را استشمام می کردیم.

رئیس جمهور گفت: سپاه باید با همان معنویت، صداقت، خلوص و اقتدار و با همان روحیه ای که از اروند عظیم عبور می کرد و به فاو می رسید و با همان روحیه ای که در ماؤوت و حلبچه ارتفاعات را در هم می نوردید و با همان معنویت دعای کمیل ها و نمازشب ها ، طی مسیر کند.

روحانی افزود: آنچه که دشمن از سپاه می ترسد به خاطر هواپیما و موشک نیست بلکه دشمن از انگیزه، معنویت و خلوص سپاه و اتصال سپاه به خاندان اهل بیت و به جبهه بدر و حنین و کربلای حسین می ترسد و آن امید بلند سپاه است که همه را به هراس انداخته است.

۱۳۹۲/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...