نسخه چاپی

سلیمانی:برخی در دولت‌دهم نمكدان شكستند

عکس خبري -سليماني:برخي در دولت‌دهم نمكدان شكستند

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برخی حاشیه‌های دولت دهم گفت: متاسفانه اشكالاتی در دولت پیش آمد و برخی موضع‌گیری‌هایی كردند كه با گفتمان امام و رهبری و مطالبات مردم زاویه داشت، لذا لازم بود تا گروهی علم‌هایی كه در 3 تیر 84 بلند شده بود را حفاظت كنند؛ علما نیز از این حركت حمایت كردند كه نتیجه‌اش را در انتخابات مجلس نهم دیدیم.

به گزارش نما، محمد سليماني در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجو، با اشاره به حضور خود در پروژه‌هاي مختلف ملي از جمله ساخت ماهواره، تخصص را به عنوان يكي از ويژگي‌هاي نامزدهاي مجلس برشمرد و گفت: طبيعتاً هر مجموعه‌اي اعم از قوه مقننه، مجريه و قضائيه و نيز ساير تشكيلات‌ تخصصي نيازمند حضور افراد متخصص در رشته‌هاي گوناگون هستند.

اهميت تخصص، تعهد و بينش سياسي در مجلس

كانديداي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: مجلس نسبت به ساير دستگاه‌ها جايگاه ويژه‌تري دارد و قاعدتاً نمايندگان مجلس بايد در عين حالي كه صاحب تخصص هستند، بر مسائل كلان كشور نيز اشراف داشته باشند، سياست را بفهمند و با امور اجرايي كشور آشنايي باشند.

استاد نمونه دانشگاه با برشمردن برخي ويژگي‌هاي مهم نماينده مجلس گفت: يك نماينده بايد سياست را بفهمد تا بتواند ساز و كارهاي مناسب براي تبيين و تفسير قوانين را بشناسد؛ همچنين بايد در حوزه‌هاي مختلف كه نيازمند تصويب قوانين است، به امور آشنا باشد تا بتواند يك قانون با قابليت اجرا در جامعه طراحي كند.

وي تاكيد كرد: قوانين موثر در جامعه بايد تحول‌زا باشند و مسير آينده كشور را ترسيم كنند و جهش‌هاي مناسبي را در پيشرفت كشور ايجاد نمايد.

نكات منفي مجلس هشتم: وقف دانشگاه آزاد، حقوق مادام‌العمر نمايندگان و تغيير قانون شرايط نامزدها

نامزد نهمين دوره مجلس با اشاره به برخي نكات مثبت و منفي مجلس هشتم گفت: از نمايندگان مجلس هشتم تعداد قابل توجهي نتوانستند وارد مجلس نهم شوند و اين نشان مي‌دهد كه در مجلس هشتم اشكالاتي بوده و نبايد اين مشكلات در مجلس نهم شكل بگيرد.

رئيس سابق سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران تاكيد كرد: ‌البته مجلس هشتم داراي نقاط مثبت نيز بوده كه مي‌توان به طرح هدفمندي يارانه‌ها و موضع‌گيري در مقابل مستكبرين اشاره كرد، اما يكسري كارهاي منفي در ذهن مردم باقي مانده است.

سليماني افزود: يكي از همان نكات منفي وقف دانشگاه آزاد بود كه نمايندگان مردم در يك طرح عجيب موسسه‌اي عمومي و مربوط به بيت‌المال را به اسم وقف، خصوصي كردند كه اين مسئله راي بالايي آورد و با وجود بازپس‌گيري راي بنا به حكم رهبري، اين ذهنيت منفي همچنان باقي ماند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به مسئله حقوق مادام‌العمر نمايندگان گفت: بحث حقوق مادام‌العمر واقعاً يك نكته منفي در مجلس هشتم بود؛ چرا كه مردم تبعيض را نمي‌پذيرند و در مطالبات مردم و در آرمان‌هاي انقلاب، امام و رهبري تبعيض نمي‌گنجد.

وي افزود: در مسئله اصلاح قانون انتخابات نيز استثنا كردن نمايندگان در مسئله ارتقاي سطح مدرك از جمله نكات منفي مجلس هشتم است؛ اين مسئله از لحاظ دانشگاهي به هيچ عنوان پذيرفته شده نيست و در محافل عمومي نيز يك تبعيض آشكار به شمار مي‌رود؛ چرا كه بسياري از مسئوليت‌ها مانند شهرداري يك شهر يا رياست يك دانشگاه كمتر از نمايندگي مجلس نخواهد بود.

نامزد نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي ديگر از نكاتي كه در ذهن مردم باقي مانده، سوال و جواب‌هايي بود كه از وزرا يا دولت صورت گرفت و متاسفانه عمدتاً در جهت مطالبات مردمي نبود و مقاصد ديگري از آن برداشت مي‌شد.


سليماني با اشاره به لزوم حضور افراد اصلح و مقبول در مجلس نهم گفت: اگر بتوانيم در مجلس فراكسيون قوي داشته باشيم بساط اين گونه طرح‌ها جمع خواهد شد و مجلس مي‌تواند فعاليتي كارآمد، پويا و در سطح كلان داشته و حاشيه‌سازي‌هاي را جمع كند.


اولويت مجلس نهم؛ توليد ملي

رئيس سابق سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران با اشاره به اولويت مجلس نهم گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبري توليد در سطح ملي يك مسئله مهم و گسترده است، بخصوص مسئله توليد صنعتي كه از جمله موارد تخصصي بنده به شمار مي‌رود.

مردم آماده حفاظت از حريم رهبري، امام و انقلاب اسلامي خواهند بود

رئيس سابق مركز تحقيقات الكترونيك متعال با اشاره به مشاركت بي‌نظير مردم در دور اول انتخابات مجلس عنوان كرد: اين مسئله نشان مي دهد كه مردم انقلاب، رهبري و نظام را دوست دارند و پاي كار آرمان‌هاي انقلابي كه امام پايه‌گذاري كرده اند، هستند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي افزود: در واقع مردم هميشه در صحنه بوده و نشان داده‌اند كه آماده حفاظت از حريم رهبري، امام و انقلاب اسلامي هستند.

سليماني با اشاره به هوشمندي مردم در حضور خود افزود: اين حضور تبعات مختلفي را در پي خواهد داشت؛ حضور گسترده مردم در ابتدا سبب مي شود كه دشمنان اين نظام و انقلاب به عقب رانده شوند و از برخي برنامه‌هاي خود مايوس گردند؛ چرا كه متوجه قدرت عظيم و حمايت ملي از نظام مي‌شوند، بنابراين بسياري از خطرات و تهديدات از سر راه مردم كنار خواهد رفت.

وي تاكيد كرد:‌ از سوي ديگر همبستگي، عشق، علاقه و اميدي كه مردم در مسئولان ايجاد مي كنند سبب مي‌شود تا مجلس نهم بتواند گام‌هاي بلندي را در جهت پيشرفت كشور و توسعه خدمات بردارد.

اين استاد دانشگاه افزود: يكي از نكات مهم اين حضور آن بود كه مسائلي كه در جريان فتنه 88 شكل گرفت و دشمنان نظام تا حد زيادي از آن بهره جستند و عليه نظام اسلامي فعاليت كردند، نقش بر آب شود.

افتراق اصولگرايان سبب تنوع و نشاط در انتخابات شد

كانديداي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي درباره نتيجه مثبت افتراق اصولگرايان گفت: شايد گفتن برخي مطالب چهار پنج ماه پيش سخت بود و هر كس راجع به افزايش تنوع رقابت ميان اصولگرايان و در نتيجه افزايش ميزان مشاركت صحبت مي‌كرد، سخنانش را پيش‌بيني و يا صرفاً تحليل مي‌دانستند، اما اكنون اين نظر قطعيت پيدا كرده است.

وي تاكيد كرد: اين تجربه نشان داد كه اگر صحنه انتخابات رقابتي و سالم، بدون تخريب و متنوع باشد مردم مي‌توانند گزينش‌هاي مناسب‌تري را انجام بدهند.

عضو جبهه پايداري افزود: شواهد و قرائن نشان مي‌دهد كه خروجي هاي اين انتخابات در مقايسه با انتخابات‌هاي گذشته بسيار متفاوت و مثبت بوده و حضور كانديداهاي متنوع با سليقه‌ها و گرايش هاي مختلف سبب افزايش شور و هيجان مردم در انتخابات شد و ملت توانست با انتخاب اصلح و حضور پررنگ خود بار ديگر بر تثبيت اين نظام اسلامي مهر تاييد بزند.

سليماني درباره برخي مطالبات مهم جبهه پايداري گفت: اين جبهه انگشت روي برخي مسائل گذاشته است كه مطالبات انقلاب اسلامي، رهبري و مردم به شمار مي‌رود، بنابراين هدفش اين نيست كه به يكي از احزاب موجود شبه غربي تبديل شود.

معاون سابق وزير علوم افزود: مهم‌ترين بحث ما بحث گفتماني است كه گفتمان امام، رهبري و انقلاب اسلامي و مطالبات مردمي را در جامعه مطرح مي‌كند و به طور قطع علت موفقيت اين جبهه در انتخابات اخير همين گرايش هاست.

وي تاكيد كرد: مباني تئوريك، اسلامي و نظري اين جبهه به پشتوانه بسياري از روحانيون از جمله آيت‌الله مصباح و آيت‌الله خوشوقت سبب مي‌شود تا ما بتوانيم در رسيدن به اهداف خود اميدوار باشيم.

پرهيز از اشرافيگري از آرمان‌هاي امام راحل است

نامزد نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بخشي از آرمان‌هاي امام راحل كه در وضعيت كنوني كشور در حال ركود است، گفت: اگر زندگي امام را ببينيد يك زندگي معمولي و مانند ساير مردم است، كسي كه دنيا را متحول كرده و عزت و شرف انساني را نه تنها در جوامع اسلامي، بلكه در جامعه غير اسلامي نيز احيا كرده، چنين زندگي ساده‌اي را برگزيده است.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي افزود: ساده‌زيستي و پرهيز از اشرافيت جزو مسائلي است كه از گفتمان امام و رهبري بيرون مي‌آيد، در حالي كه برخي از افراد با وجود دم زدن از اين گفتمان در عمل گرايش هاي اشرافي‌گري دارند.

سليماني تاكيد كرد: امام خميني (ره) مسئولان را از خوي كاخ‌نشيني نهي مي‌كردند؛ چرا كه كاخ نشين طاغوت است و انقلاب اسلامي طاغوت را سرنگون كرده و خواهد كرد، لذا پيگيري اين مسئله جزو مطالبات مردم است كه البته مردم در بزنگاه‌هاي انقلاب همواره جواب اشرافيت نفاق‌گرا را داده‌اند.

وي تاكيد كرد: گفتمان آرمان‌خواهانه انقلاب و رهبري همواره بايد زنده بماند و اگر چه در دوران هشت ساله اصلاحات، كساني مسئوليت‌ها را در قوه مقننه و مجريه بر عهده گرفتند كه ضربه‌هاي اساسي را به مطالبات مردم وارد آوردند و اكنون بسياري از همان مديران لندن‌نشين و خارج‌نشين شده‌اند و عليه ملت انقلابي و اسلامي ايران دائماً صحبت مي‌كنند، اما مردم نشان داده‌اند كه پيرو آرمان‌هاي انقلاب و رهبري هستند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي افزود: همان مردم در سوم تير آمدند و به گفتمان امام راي و نشان دادند كه مطالبات‌شان در چه جهت‌هايي است.

اين استاد نمونه دانشگاه با تاكيد بر نحوه انتخاب نمايندگان از سوي مردم و تاثير اين انتخاب گفت: اگر مردم نمايندگاني را برگزينند كه گفتمان امام، رهبري و انقلاب اسلامي را در عمل اجرا كرده و صاحب تجربه نيز هستند، مطمئناً مجلس نهم مانند دولت نهم تاريخي خواهد شد.

فعالان فتنه 88 توبه كنند

رئيس سابق مركز تحقيقات الكترونيك متعال با اشاره به اهميت فتنه 88 در شناساندن قدرت تشخيص مسئولان گفت: در جريان فتنه 88 طيفي مقابل ملت ايران قرار گرفت كه تمام دشمنان ايران و ضد انقلاب آنها را پشتيباني مي‌كردند، اين گروهك‌ها در طول فتنه صدمات متعددي را به كشور وارد ساختند، اما در اين جريان برخي از افراد ساكت ماندند.

سليماني تاكيد كرد: كساني كه در فتنه 88 فعال بودند متهم به براندازي هستند و بايد از ملت ايران عذرخواهي كرده و صدمات وارده را جبران كنند، بخصوص كساني كه سازمان‌يافته در اين فعاليت‌ها شركت كرده‌اند بايد از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت كنند تا بتوانند به آغوش نظام بازگردند.

ساكتين فتنه بايد پاسخگوي مردم باشند

وي گفت: اما كساني كه در جريان فتنه در آتش فتنه دميدند و سكوت كردند و فتنه را مناقشه سياسي و درگيري ميان دو جناح خواندند، اكنون بايد پاسخگوي مردم باشند.

نامزد نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با اشاره به صدمه شديد اين سكوت به بدنه مردم گفت: اين افراد به دليل حساسيت مسئوليت‌هايشان مي‌توانستند با يك جمله جلوي بسياري از خسارات را بگيرند، اما از گفتن همان يك جمله دريغ كردند، بنابراين مردم از آنها خواهند پرسيد كه چرا در طول آن هفت ماه سكوت كرديد، موضع نگرفتيد، دكان چند نبش باز كرديد و با بعضي از سران فتنه گپ زديد و لابي كرديد.

عضو جبهه پايداري با اشاره به حساسيت جايگاه نمايندگي گفت: اعتقاد عمومي بر اين است كه فرمان انقلاب و سكان‌داري اين كشتي عظيم را نبايد به چنين افرادي سپرد؛ چرا كه زمان زيادي لازم است تا ساكتين فتنه بتوانند جبران مافات كنند و دوباره علاقه و تعهدشان را به انقلاب ثابت نمايند.

سليماني با تاكيد بر خدمات فراوان دولت نهم و دهم و رضايت رهبري از اين خدمات گفت: در سوم تير گفتمان انقلاب، امام و رهبري احيا شد؛ به طوري كه در سخنان مختلف مقام معظم رهبري از سال 84 تا كنون مي‌بينيم كه از اين بابت دل ايشان شاد شده، چرا كه گفتمان انقلاب اسلامي پس از ركود هشت ساله اصلاحات و حتي دوره سازندگي مجدداً احيا گرديد.

برخي در دولت دهم نمكدان شكستند

وي با اشاره به برخي حاشيه‌هاي دولت دهم گفت: متاسفانه اشكالاتي در دولت پيش آمد و برخي موضع‌گيري‌هايي كردند كه با گفتمان امام و رهبري و مطالبات مردم زاويه داشت، لذا لازم بود تا گروهي علم‌هايي كه در 3 تير 84 بلند شده بود را حفاظت كنند؛ علما نيز از اين حركت حمايت كردند كه نتيجه‌اش را در انتخابات مجلس نهم ديديم.

نامزد نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: اعتقاد بر اين است كه دايره اصولگرايي، كل ملت ايران هستند و كساني كه با انقلاب زاويه گرفته‌اند تعدادشان بسيار كم و در حد گروهك است؛ البته اين دوستان نيز كم‌لطفي كردند و از موقعيتي كه مردم به آنها اعطا نمودند استفاده نكرده و بعضاً نمكدان را شكستند.

عضو جبهه پايداري گفت: بلنداي برنامه‌هاي جبهه پايداري به بلنداي آرمان‌هاي ملت ايران، انقلاب اسلامي و مطالبات مردم و رهبري است.

سكوت خواص سبب قصور در برخورد مناسب با فتنه‌گران شد

سليماني با تاييد عدم برخورد مناسب با سران و عوامل فتنه 88 و بحق بودن مطالبات مردم در اين زمينه گفت: آن گونه كه بايد، با فتنه‌گران و سران و دست‌اندركاران فتنه برخورد نشد كه اين مطالبات همچنان بايد ادامه داشته باشد؛ چرا كه مردم منتظرند روزي بالاخره به اين پرونده به نحو مطلوبي رسيدگي شود و علت و ريشه‌هاي اين فتنه و عوامل پشت پرده آن آشكار گردد.

وي خاطرنشان كرد: البته بايد توجه داشت كه از جمله ويژگي‌هاي اسلام و انقلاب اين است كه با چشم اغماض و رافت به قضايا نگاه مي‌كند و كساني را كه توبه كرده و اظهار پشيماني مي‌كنند، مي‌بخشد.

وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: متاسفانه در بحث ضعف برخورد با عوامل فتنه سكوت خواص نيز پيش مي‌آيد كه اگر در آن هفت ماه سكوت نمي‌كردند و مسئله فتنه را كمرنگ جلوه نمي‌دادند، مطمئناً نتيجه براي محاكمه دست‌اندركاران فتنه چيز ديگري بود؛ به اين ترتيب اين افراد در قصور محاكمه فتنه‌گران شريك هستند.

سليماني با اشاره به نقش رسانه‌ها در شفاف‌سازي موضوعات گفت: رسانه ملي نيز در شفاف‌سازي مسائل فتنه قصور داشته و اگر درست به وظايف خود عمل مي‌كرد فتنه همان ماه اول ختم مي‌شد.

وي تاكيد كرد: ‌در واقع زماني كه ملت ديد كاري از دست مسئولان بر نمي‌آيد، تصميم گرفت خود در صحنه حاضر شود و 9 دي را با عزت و افتخار ترسيم كرد.

بايد سازوكارهاي مناسب‌تري را براي مقابله با فتنه‌ها در آينده برگزيد

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با اشاره به تجربه‌هاي تاريخي عنوان كرد: مسلماً با قوي‌تر شدن انقلاب اسلامي جريانات فتنه‌گر نيز قوت بيشتري خواهند يافت و فعال تر مي‌شوند، بنابراين بايد سازوكارهاي مناسب‌تري را براي مقابله با فتنه‌ها در آينده برگزيد.

سليماني گفت: اينكه چه كسي و چه زماني دوباره شاهد فتنه خواهيم بود، مشخص نيست و تاريخ نشان مي‌دهد كه فتنه همواره وجود داشته است، بنابراين بايد برنامه‌ريزي كنيم تا ملت ايران بتواند از فتنه‌هاي اَينده به سلامت عبور كند.

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...