نسخه چاپی

جلال طالباني:

عراق معبر حمله به ایران نخواهد بود

عکس خبري -عراق معبر حمله به ايران نخواهد بود

رئیس جمهوری عراق با تاكید بر اینكه بغداد اجازه استفاده از حریم هوایی خود برای تجاوز به ایران را نمی دهد از تمایل كشورش برای میانجیگری بین تهران و غرب خبر داد.

مهر، "جلال طالبانی" رئیس جمهوری عراق در گفتگو با روزنامه "زوددویچه سایتونگ" ضمن هشدار درباره هرگونه حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران اظهار داشت که ما به هیچ وجه اجازه استفاده از حریم هوایی خود برای حمله به تهران را نمی دهیم.

وی همچنین از غرب درخواست کرد که میانجیگری عراق در مناقشات هسته ای با تهران را بپذیرد.

طالبانی اظهار داشت که در صورت هر گونه حمله نظامی اسرائیل یا آمریکا به ایران عراق اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به متجاوزین به خاک ایران نخواهد داد و بغداد خود را در چنین درگیری دخالت نخواهد داد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه انتظار حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای تهران را ندارد اظهار داشت: حملات هوایی به خاک ایران این کشور را قدرتمندتر خواهد کرد و اسرائیل باید بعد از چنین حمله ای منتظر حملات حزب الله لبنان نیز باشد.

وی افزود: این مسئله آنقدر ساده نیست که اسرائیل به ایران حمله کند و بار دیگر به سر جای خودش برگردد.

طالبانی همچنین از غرب تقاضای میانجیگری عراق برای مناقشات هسته ای با ایران را داشته و اظهار داشت: ما می توانیم این مسئولیت را بر عهده بگیریم چرا که ما روابط خوبی با کشورهای عربی و ایران داریم.

رئیس جمهوری عراق همچنین به نشست اتحادیه عرب درباره سوریه اشاره کرده و اظهار داشت: این نشست که به دعوت عراق صورت گرفت راههایی را برای حل درگیریهای سوریه نشان داد.

وی همچنین به پرونده طارق الهاشمی که مظنون به شرکت در عملیاتهای تروریستی در بغداد می باشد اشاره کرده و اظهار داشت: این پرونده در حال حاضر در دست یک دادگاه مستقل درعراق می باشد. روند رسیدگی به این پرونده تا به حال بسیار ناشیانه دنبال شده و ما باید این مسئله را از نظر سیاسی حل کنیم و به استقلال دادگاه این پرونده احترام بگذاریم.


۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...