نسخه چاپی

عزیزی: تحقق درآمدهای هدفمندی از اصلاحات مورد نیاز در بودجه 92 است

یك عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ضرورت اصلاح قانون بودجه 92، گفت كه می‌توان لایحه اصلاح بودجه را برای تسریع در روند كار خارج از نوبت بررسی كرد.

به گزارش نما، قاسم عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من فکر می‌کنم اصلاحات بودجه ظرف مهر ماه در کمیسیون برنامه و بودجه انجام می‌شود و بعد از چند جلسه کار کارشناسی گزارش کمیسیون آماده خواهد شد که می‌توان با راهکارهای قانونی و با استفاده از آیین‌نامه داخلی مجلس آن را خارج از نوبت بررسی کرد چرا که هیچ مانعی برای سرعت بخشیدن به کار بررسی اصلاح بودجه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس آمادگی انجام اصلاحات قانون بودجه را دارد، افزود: اینکه نمایندگان به فوریت اصلاح بودجه رای ندادند به این معنی نیست که مجلس قائل به اصلاح بودجه نیست، بلکه نظر مجلس این بود که باید با دقت کار کارشناسی در مورد اصلاح بودجه انجام گیرد و فرصت بیشتری وجود داشته باشد.

عزیزی ادامه داد: اصلاح بودجه هفته اول بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت تا با حضور کارشناسان معاونت نظارت، نمایندگان دولت و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه اصلاح قانون بودجه 92 برای تحقق درآمدهای دولت مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم شازند در مجلس تحقق درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 92 را از جمله مواردی دانست که باید در بودجه اصلاح شود.

عزیزی در این رابطه گفت: در قانون بودجه 92 پیش‌بینی شده بود که دولت از محل اصلاح قیمت‌ها و اجرای قانون هدفمندی، پنجاه هزار میلیارد تومان برای تامین ریالی وجه قابل پرداخت به مردم درآمد داشته باشد و رقمی هم به درمان و صنعت کمک شود اما به دلیل اینکه دولت قبل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را اجرا نکرد، درآمد پنجاه هزار میلیارد تومانی حاصل نشد و دولت جدید هم باید این بخش را در قانون بودجه اصلاح کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: همین یک مورد یعنی بخش مربوط به هدفمندی در قانون بودجه 92 کافی است تا اصلاح بودجه ضرورت داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت قبل افزایش قیمت حامل‌های انرژی را اعمال نکرد و زمان انجام این کار با تاخیر مواجه شد، دولت جدید نیز بعد از تحویل گرفتن مسئولیت شرایط را برای اجرا مهیا ندید، بنابراین لازم است اصلاحاتی در این زمینه اعمال شود.

نماینده مردم شازند در مجلس در پایان گفت: پیشنهادات متعددی برای اصلاح بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه وجود دارد که باید بررسی شود و نظر دولت و مجلس به هم نزدیک شود تا بتوان برای نیمه دوم سال یک پیشنهاد اجرایی ارائه کرد و منابع مورد نیاز پرداخت یارانه نقدی را نیز از سایر درآمدهای دولت تامین کرد چرا که ممکن است ظرف امسال اصلاح قیمت حامل‌های انرژی انجام نشود و در این صورت باید درآمدهای پیش‌بینی شده در این بخش از منابع دیگری تامین شود.

۱۳۹۲/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...