نسخه چاپی

اگر تحریم‌های غرب بر ایران تاثیر داشت در سی سال گذشته خود را نشان می‌داد

عضو هیئت رئیسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه برای حل اختلافات میان ایران و غرب نیاز به گفتگو است، گفت: مطئمنا در زمانی كه ایران به خودكفایی و استقلال كامل رسیده تحریم‌ها تاثیری نخواهد داشت و بهتر است آمریكا باب گفتگو را با ایران باز كند و از اعمال زور و فشار بكاهد.

به گزارش نما، محمدحسن آصفري نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعمال تحريم6 فرد حقيقي و 4 شركت ايراني از سوي وزارت خزانه‌داري آمريكا با ادعاي تلاش براي دور زدن تحريم‌ها به نيابت از ايران گفت: سياست‌هايي كه آمريكا در قبال ايران دنبال مي‌كند مطمئنا به ضرر اين كشور تمام خواهد شد.

آصفري تصريح كرد: اگر اين تحريم‌ها بر ايران تاثير داشت، طي سي و چند سال گذشته مطئمنا نتيجه مي‌داد، غرب بايد تا كنون بر سر عقل آمده و اين موضوع را فهميده باشد كه نمي‌تواند مواضع خود را با فشار بر ايران تحميل كند.

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه براي حل اختلافات ميان ايران و غرب نياز به گفتگو است، اظهار داشت: ما به آمريكا توصيه مي‌كنيم كه از اينگونه اقدامات دست بكشد زيرا كاملا نخ‌نما شده و براي ملت ايران عادي مي‌نمايد.

وي در ادامه بيان كرد: اينكه آمريكا بخواهد در هر فصلي تحريم‌هاي خود را افزايش داده و برعليه ايران تبليغ كند اخباري عادي براي ملت ايران تلقي مي‌شود؛ اين موارد در بازار و اقتصاد جمهوري اسلامي ايران هيچ تاثيري نخواهد گذاشت.

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بيان كرد: مطمئنا اگر اين تحريم‌ها اثري هم دربر داشت در سال‌هاي گذشته خود را نشان داده و بيش از آن كارساز نيست، آمريكا فقط با اين اقدامات در اذهان ملت ايران سابقه منفي برجاي مي‌گذارد.

آصفري در پايان خاطر نشان كرد: مطئمنا در زماني كه ايران به خودكفايي و استقلال كامل رسيده اينگونه اقدامات تاثيري نخواهد داشت و بهتر است آمريكا باب گفتگو را باايران باز كند و از اعمال زور و فشار بكاهد زيرا اين كار مطمئنا براي آمريكا خروجي مثبتي نخواهد داشت هرچند كه دولت و ملت ايران را قوي‌تر مي‌كند.

قابل ذکر است ایالات متحده آمریکا، 6 شخص و چهار بنگاه تجاری ایرانی را ‌تحریم کرده ‌که علت آن، همیاری و همراهی این شرکت‌ها و اشخاص با دولت ایران برای تجارت نفت در بازار جهانی بوده است.

همچنین گفتني است وزارت خزانه‌داری آمريکا اعلام کرده ‌که رضا پارسایی، سیدمحمدعلی خطیبی طباطبایی، مدیران امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران به دلیل بکاربستن روش‌هایی برای صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا به همراه سید محمود محدث و محمد زیرکچیان‌زاده، همگی مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند.

شايان ذکر است این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرده ‌که شرکت‌های AA Energy ،FZCO و Petro Royal FZE که همگی در امارات متحده عربی مستقرند، به دلیل همکاری با ایران ‌تحریم ‌شده‌اند.

همچنين شرکت خدمات «سارل» واقع در سوئیس و محمد معینی که در این شرکت خدماتی فعال بوده نیز به دلیل همکاری با شرکت ملی نفت ایران ‌تحریم ‌شده‌اند.

۱۳۹۲/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...