نسخه چاپی

سهميه المپيك لندن تيم ملي بوكس به عدد چهار رسيد

تیم ملى بوكس سه سهمیه المپیك گرفت

عکس خبري -تيم ملى بوكس سه سهميه المپيك گرفت

در ادامه مسابقه‌های بوكس انتخابی المپیك- قزاقستان، علی مظاهری بوكسور وزن 91 كیلو بعد از برد مقابل نماینده سوریه در فینال صاحب نشان طلای این وزن شد و چهارمین سهمیه المپیك را برای تیم ملی گرفت. پیش از او هم امین قاسمی‎پور در وزن 69- كیلو و مهدی طلوتی در وزن 64- كیلو به سهمیه المپیك دست یافتند. اولین المپیكی بوكس هم احسان روزبهانی بود كه در وزن 69- كیلوگرم در مسابقه‌های جهانی باكو صاحب سهمیه شده بود.

تيم ملى بوكس ايران با ۸ مشتزن راهى مسابقات كسب سهميه المپيك شد كه در پايان اين رقابتها ۳ سهميه المپيك از آن ملى پوشان ايرانى شد. برگزارى مسابقات كسب سهميه المپيك در حالى روز پنجشنبه به ميزبانى قزاقستان به پايان رسيد كه تيم ملى ايران با كسب ۳ سهميه به كار خود پايان داد. در اين دوره از مسابقات ۲۸ كشور آسيايى حضور پيدا كرده بودند و در مجموع ۱۳۹ بوكسور وارد رينگ شدند كه در پايان ۲۵ بوكسور توانستند جواز حضور در المپيك لندن را از آن خود كنند


به گزارش «تابناک»، مهدى طلوتى در وزن ۶۴-، امين قاسمى پور در وزن ۶۹- و على مظاهرى در وزن ۹۱- سه بوكسور ايرانى بودند كه بليط حضور در لندن را براى خود ok فردند البته پيش از اين احسان روزبهانى در وزن ۸۱- كيلوگرم در مسابقات قهرمانى جهان در باكو سهميه حضور درالمپيك را كسب كرده بود كه با اين وجود تيم ملى بوكس ايران با ۴ ملى پوش درالمپيك لندن حضور خواهد داشت. مهدى طلوتى بوكسور وزن ۶۴- كيلوگرم ايران نخستين مشتزنى بود كه توانست در اين رقابت ها سهميه المپيك را كسب كند. وى در دور اول به مصاف نماينده عراق رفت و توانست حريف خود را شكست دهد. طلوتى در دور دوم ملى پوش اردنى را شكست داد تا به جمع چهار نفر پايانى راه پيدا كند. وى در اين مرحله مغلوب بوكسور تركمنستانى شد و از راهيابى به ديدار فينال باز ماند و به همان مدال برنز بسنده كرد. در وزن ۶۹- كيلوگرم امين قاسمى پور در دور اول نماينده عراق را شكست داد. در دور دوم بوكسور اردنى را از پيش رو برداشت تا به جمع ۴ نفر پايانى راه پيدا كند. در اين مرحله براى راهيابى به ديدار فينال مغلوب بوكسور چينى شد اما طبق قانون فدراسيون جهانى در اين وزن ۳ نفر سهميه المپيك را كسب مى كردند. ۲ نفر اول و نفر سومى كه به بوكسور قهرمان باخته بود كه با توجه به قهرمانى بوكسور چينى و نايب قهرمانى بوكسور مغول قاسمى پور هم سهميه المپيك را كسب كرد


در وزن ۹۱- كيلوگرم كه على مظاهرى براى دومين بار توانست سهميه المپيك را كسب كند در دور اول به مصاف نماينده لبنان رفت و توانست وى را شكست دهد و در دور دوم بوكسورى از هند را از پيش رو برداشت تا در ديدار فينال به مصاف بوكسور سوريه اى برود.مظاهرى در بازيهاى آسيايى ۲۰۱۰ گوانجو در مقابل حريف سورى خود شكست خورده بود كه خوشبختانه در اين رقابتها انتقام شكست خود را گرفت و با كسب مدال طلا راهى المپيك لندن شد. ايمان طيبى در وزن ۵۲- كيلوگرم، محمد ستارپور در وزن ۷۵- كيلوگرم، آرمين امجديان در وزن ۵۶- كيلوگرم، فروتن گل آرا در وزن ۶۰- كيلوگرم و عبدالمجيد سپهوندى در وزن ۹۱+ كيلوگرم ديگر بوكسورهاى ايرانى حاضر در مسابقات قزاقستان بودند كه با شكست مقابل حريفان خود از دور رقابتها حذف شدند.


در ضمن قاسمي‌پور، مظاهري و مهدي طلوتي بعد از المپيکي شدن از فدراسيون بوکس حواله 100 ميليون ريالي دريافت کردند. همچنين اين دو بوکسور وعده جايزه ويژه خود را که اعزام به حج عمره است را نيز از ناطق نوري گرفتند.

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...