نسخه چاپی

دلایل به اجماع نرسیدن اصولگرایان/ اصولگرایان به فكر نهادینه كردن این جریان نیستند

عضو جامعه اسلامی مهندسین، با تشریح دلایل بروز برخی مشكلات در جریان اصولگرایی گفت: اكنون فرصت خوبی پیش‌ آمده كه این جریان را دوباره از نو تدوین كنیم.

به گزارش نما، "محمدحسین عرب‌پور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ما نیز معتقد به بازتعریف اصولگرایی هستیم، اظهار داشت: توجه به تاریخچه سنتی جریان اصولگرایی نشان می‌دهد جریان راست سنتی قدیم هیچ وقت فرصت پرداختن به خود را پیدا نکرده است، چراکه در اوایل انقلاب مشکلات مربوط به آن و پس از آن جنگ تحمیلی سران جریان اصولگرا را درگیر کرد و اجازه شناسایی جایگاه به این جریان را نداد.

وی اضافه کرد: پس از روی‌کارآمدن دولت سازندگی و سپس جریان دوم خرداد دوباره جریان اصولگرایی خود را درگیر مباحثی کرد که اگر به آن موضوعات نمی‌پرداخت جریان تندروی اصلاحات ضربه‌هایی به مملکت وارد می‌کرد.

عضو جامعه اسلامی مهندسین افزود: همچنین روی‌کارآمدن دولت احمدی‌نژاد و جریان انحرافی بعد از آن باعث شد جریان اصولگرایی که خود را حامی کشور و 4 سال دولت نهم می‌دانست، هیچ‌گاه فرصت جامع و کاملی برای تعریفی دوباره از خود نداشته باشد.

عرب‌پور با بیان اینکه باز تعریف از اصولگرایی به معنای تغییر در اصول و عقاید نبوده چراکه این جریان با پایبندی به همین اصول توانست 30 سال کشور را را سرپا نگه دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون فرصت خوبی پیش‌ آمده که این جریان را دوباره از نو تدوین کنیم، چرا که اکنون ناراحتی جریان تندروی اصلاحات، خرافات و جریان انحرافی در دستگاه‌ها کمتر شده و هم اکنون باید جریان اصولگرایی بعد از مسائل پیش‌آمده در انتخابات اخیر برای اتحاد و جبران مخدوش شدن افکارش تلاش کند.

وی ضمن آرزوی طول‌عمر باعزت برای اسدالله عسگراولادی بیان داشت: ایشان بارها گفته است جانشینانمان را زمانی برگزینیم که زنده باشیم؛ اما امروزه مشاهده می‌کنیم عده‌ای از دوستان اصولگرا به فکر ساماندهی و نهادینه کردن این جریان نیستند.

عرب‌پور با بیان اینکه افکار عمومی جریان اصولگرایی را یک پله به عقب می‌داند، که البته دولت احمدی‌نژاد این تفکر را تشدید کرد، گفت: برخی افراد فکر می‌کنند همین که کاغذی به دست گرفته و اصولگرایی خود را اعلام کنند کافی است، بنابراین باید به سمت بازنگری برویم و این نه در اصول و عقاید اصولگرایی بلکه روش‌ها و عملکردهایی است که الهی نیستند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه بسیاری از جریانات و تشکل‌ها در جهان محوریت ندارند با این حال اختلافات آشکار و جدی در درون آنها دیده نمی‌شود، اظهار داشت: چرا با اینکه محوریتمان ولایت‌فقیه بوده و آینده کشور به‌ آن بستگی دارد، جریان اصولگرایی به مشکل برمی‌خورد؛ سوال این است: چرا جریان اصولگرایی به اجماع نمی‌رسد و چه چیزی باعث می‌شود اعضای این جریان همدیگر را نپذیرند؟

عرب‌پور با بیان اینکه از سال 84 تاکنون جریانات اصولگرایی به خود ضربه زد‌ه‌اند و انشقاق وسیعی در این جریان به وجود آمده تصریح کرد: دلیل این انشقاق نه فقط قدرت بلکه می‌توان آنرا دور شدن از افکار الهی، ولایتمداری و عدم تبعیت از منویات "مقام معظم رهبری" دانست.

وی با بیان اینکه عده‌ای از اصولگرایان مدعی پایبندی به ولایت‌ هستند اما صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را روی زمین می‌گذارند، خاطرنشان کرد: ما برای اینکه آینده اصولگرایی به سرانجام نیک رسیده و لفظ"ماضعیفیم" را ادا نکنیم تلاش خواهیم کرد، همچنین معتقدیم اگر وصایا، استراتژی‌ها و راهبردهای تاکتیکی مقام معظم رهبری را بکار گیریم، به طور قطع به موفقیت می‌رسیم.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...