نسخه چاپی

نگرانی آل‌ ‌سعود از مغلوبه شدن جنگ سوریه

رژیم عربستان همچنان تحت نظارت سرویس‌های جاسوسی آمریكا و انگلیس به ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از کیهان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: عربستان که منافعش را در تشدید بحران سوریه با هدف ضعیف ساختن ایران دنبال می‌کند، در عرض یک ماه گذشته که غرب سرگرم چالش با موضوع حمله شیمیایی سوریه بوده و غائله در شرف فیصله یافتن با طرح پیشنهادی روسیه است، کار ارسال سلاح برای شورشیان جنوب سوریه از طریق مرزهای اردن را شتاب بخشیده است.
به نوشته این روزنامه از ماه گذشته که سوریه شاهد حمله شیمیایی بوده است عربستان کار ارسال سلاح‌های سبک و موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک برای شورشیان جنوب‌سوریه که عمدتا متشکل از گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» هستند را شتاب بخشیده است. هدف از ارسال این محموله‌ها تقویت بنیه نظامی شورشیان است تا چنانچه سوریه هدف حمله آمریکا قرار گرفت؛ آنها بتوانند با این سلاح‌ها به پایگاه‌های نظامی بمباران شده و بی‌دفاع یورش آورند.
نیویورک تایمز می‌افزاید: عربستان که از مشتاقان حمله آمریکا به سوریه بود در قبال موضوع طرح روسیه برای تسلیحات شیمیایی سوریه در ظاهر با این موضوع کنار می‌آید اما روزنامه‌های دولتی عربستان به تازگی زمزمه می‌کنند که «طرح روسیه به ظن قوی منتهی به شکست خواهد بود و سرانجام حمله آمریکا به سوریه دیر یا زود انجام خواهد گرفت».
این روزنامه می‌نویسد: برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه عربستان و قطر، بازیگران مهم در سوریه‌اند و از نزدیک با آمریکا بر روی این محور کار می‌کردند اما آنها می‌بینند که به یک باره همه کانون توجه از روی این کشورها برگردانده شد. بر این اساس آنان نگرانند که روند اوضاع به مسیری دیگر جریان پیدا کند.
از سویی دیگر، «اوباما» بر آن است تا فشار نظامی بر بشار اسد را همچنان حفظ کند و سخت مراقب است موجبات نارضایتی عربستان و سایر متحدان خلیج‌فارس، آمریکا که واشنگتن برای کار کردن با شورشیان سخت به آنها متکی است را به بار نیاورد.

۱۳۹۲/۶/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...