نسخه چاپی

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران: قدرتی ویرانگر داریم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: به طور متوسط در طول ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ فرورند شناورهای ما در خلیج‌‌فارس هستند و آمریكایی‌ها به هر طرف كه نگاه می‌كنند ما را می‌بینند و در موضع انفعالی خودشان هر روز عقب‌تر می‌روند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع)، به نقش امام خمینی(ره) در تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: به اذعان دشمنان انقلاب اسلامی ما در موقعیتی هستیم که دشمنان حتی تفکر اقدام نظامی سخت علیه جمهوری اسلامی را الان به خودشان راه نمی‌توانند بدهند این به دست نیامده به برکت همه خون شهدایی که طول انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و سال های بعد از جنگ که همچنان هم شهدای سپاه برای پاسداری از نعمات اسلامی انجام دادند و مجاهدت‌هایی که بازماندگانشان حتی در نیروهای مختلف سپاه انجام دادند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از ابتدا به دنبال کنترل و مهار قدرت انقلاب اسلامی بودند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در سال 65 وارد خلیج فارس شدند به لحاظ تاثیرگذاری مستقیم در جنگ، ما به لحاظ این خصوصیتی که پیدا شد از همین اول با تهدیدی مواجه شدیم و روبرو شدیم که این تهدید تهدید نهایی انقلاب اسلامی بود. و این ارتباط کاملی پیدا کرد با آن چیزی که ما آن را دنبال می‌کردیم و آن مقابله با تهدیدات بود ما در آن زمان تازه تشکیل شده بودیم و وقتی هم که دستور ابلاغ حضرت امام آمد ما درگیر عملیات والفجر 8 بودیم.
وی افزود: تا زمستان سال 65 و وسط عملیات کربلای 5 به مانند یک قرارگاه مشغول دفاع از مرز و بوم بودیم. در طول یک و نیم سال آخر جنگ حدود140 عملیات‌های دریایی که انجام شد بنیه‌ای را برای سپاه بوجود آورد که در طی سال های طولانی بعد از جنگ ما را به توانمندی‌هایی رساند که آمریکایی‌ها اذغان دارند در اثر روندی که نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس دارد می‌بایست استراتژی دریایی آمریکا عوض شود. استراتژی که بیش از صدسال استمرار داشته و آمریکایی‌ها اذعان دارند آن چیزی که ما از آن نگران هستیم آن چیزی است که در اختیار نیروی دریایی سپاه است و‌آن به ترتیب توانمندی شناورهای تندرو، توانمندی جنگ مین سپاه و توانمندی موشکی ساحل به دریا است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این موارد اعلام شده همه آن چیزی نیست که نیروی دریایی به آنها دست یافته بلکه امکانات و تجهیزات بیشتری را در اختیار دارد گفت: الان نیروی دریایی سپاه بر 5 پایه استوار است. اصلی‌ترین توان ما توان شناوری، توان موشکی ساحل به دریا، توان هوادریا که از وسایل هوادریا می‌تواند علیه ناورهای آمریکا استفاده کند و توان پهپاد و توان نیروهای تکاوری و جهادی که نقش نیروهایی را بازی می‌کند که چه در پدافند و چه در آفند می‌بایست در زمین وارد عمل بشوند.
دریادار فدوی افزود: آمریکایی‌ها داغ‌ترین بحثی را که در وزارت دفاع با آن مواجه هستند توانمندی‌های موجود نیروی دریایی سپاه پاسداران است الحمدالله به لحاظ اینکه بر اساس آن حدیث قدسی که عنوان شد وضعیتی پیدا می‌شود برای بندگان خدا که قدرت کن‌ فیکونی پیدا کنند قدرت کن فیکونی چیز عجیبی نیست اینکه 35 سال دشمنان ما آن هم نه دشمنان هم‌طراز بلکه دشمنان ناهم‌طراز علیه جمهوری اسلامی عمل می‌کنند و هر روزی که از این زمان می‌گذرد اذعان می‌کنند که ما توانمندتر شده‌ایم و آنها ضعیف‌تر.
وی خاطر نشان کرد: امروز همه دنیا اذعان کرده‌اند که حزب‌الله به نمایندگی از ایران و اسرائیل به نمایندگی از آمریکا با یکدیگر می‌جنگند و در این جنگ حزب الله اقداماتی صورت داد که این اقدامات دنیا را به حیرت در آورد ولی همه عالم می‌دانند که توان حزب الله توانی الگو گرفته از توان انقلاب اسلامی است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه سالهای طولانی است که علیرغم حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس در موضع انفعال قرار دارند تصریح کرد: ابتکار عمل با جمهوری اسلامی است روزانه بین شناورهای ما و ناوهای آمریکایی‌ها مکالماتی وجود دارد و حتی در یک مورد طی سال‌های طولانی قبل سراغ نداریم که موضوعی بین ما و آمریکایی ها بوجود آمده و تمکین آمریکایی‌ها را دنبال نداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال جایی شناور آمریکایی در جایی قرار دارد که ما می‌گوییم آنجا نباید باشد آمریکایی ها اصرار ندارند که حتما باید باشند و به طور متوسط در طول 24 ساعت بیش از 100 فرورند شناورهای ما در جای جای دریا هستند و آمریکایی‌ها به هر طرف که نگاه می‌کنند ما را می‌بینند و در موضع انفعالی خودشان هر روز عقب‌تر می‌روند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به نقش بازدارندگی ایران در ممانعت از حمله نظامی به کشورمان تصریح کرد: بازدارندگی یعنی اینکه قبول دشمن بر توان شما، اگر دشمن این را قبول نداشت اصلا شما به بازدراندگی دست نیافته‌اید قبول شما مهم نیست قبول دشمن مهم است و این اصل اول بازدارندگی است.
دریادار فدوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مصوباتی دارند که این مصوبات برای ورود به جنگ است. آمریکایی ها به صورت مسلم هیچ گاه این الزامات را که مصوبه رئیس جمهور و کنگره آمریکاست در مورد ایران نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند. این الزامات 4 تا الزام نظامی و 9 الزام سیاسی است. من فقط الزامات نظامی آنها را می‌خوانم. شما تصور کنید ایا آمریکایی‌ها در برابر ایران می‌توانند به این الزامات دست پیدا کنند خود امریکایی ها معتقد هستند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به این الزامات دست پیدا کنند. اول جستوی دقیق نظامی از روند تحولات جنگ است آمریکایی‌ها قادر نیستند کوچکترین احتمالی بدهند که اگر جنگی شروع شد روند تحولات آن چطور است. دوم اطمینان از توانایی کنترل و دامنه و شدت جنگ در سطح مطلوب است. نه دامنه آن را نه شدت آن را نمی‌توانند ‌آمریکایی ها وقتی که در رابطه با ما در رابطه مجموعه کوچکی که قابل مقایسه با جمهوری اسلامی نیستند نتوانستند این کار را بکنند. سومین الزامشان اطمینان از پذیرش تلفات قابل قبول توسط جامعه آمریکا و ارتش آمریکاست.
وی افزود: این باور همه رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که قدرت بازدارندگی بالایی را داریم مهم نیست طرف کیست آمریکا یا هر کس دیگری، این باور ایجاد قدرت می‌کند و این قدرت را هم‌اکنون بر دشمن تحمیل کرده که به روند بازدارندگی رسیده است. آمریکا در یک چالش بسیار بزرگ گیر کرده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها اهرم‌های قدیمی خودشان را که در جنگ جهانی دوم به این طرف برای کنترل دنیا در دست داشت دیگر در اختیار ندارد، افزود: تنها عاملی که آمریکایی‌ها در اختیار دارند تا اینکه در خلیج فارس باشند و عاملی که آینده دنیا بر مبنای آن می‌چرخد انرژی موجود در خلیج فارس اعم از گاز و نفت است والا اگر این را در اختیار نداشتند همه این توانمندی‌ها و قدرتمندها زیر بار آمریکا نمی‌رفتند.
دریادار فدوی تصریح کرد: آمریکا با توانمندی سپاه در تنگه هرمز و خلیج‌فارس روبروست که مشخصه‌های آنها را عنوان کردم و خودشان اذعان دارند که در برابر این توانمندی می‌بایست که استراتژی و راهبرد سالهای طولانیشان را عوض کنند مسلما این دستاورد، دستاورد بسیار بزرگی است.
وی با بیان اینکه در موضوع درست شدن شناورهایی که لبه تکنولوژی دنیا را در اختیار دارند، به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم، گفت: در نیروی دریایی سپاه هنوز بالاتر از سرعت‌های 35 نات متصور نیست ما در برنامه چهارم به سرعت بالای 60 نات رسید‌ه‌ایم و انشاءالله در برنامه 5 سرعت 80 نات در دریا که غیر قابل تصور است در دنیا می‌رسیم و این یک توانمند‌ی‌است که رسوب علمی بزرگی در دنیا محسوب می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه قرارگاه سازندگی نیروی دریایی سپاه درشرایطی قرار دارد که بزرگترین پروژه‌ها را در کشور ساخته است، اظهار داشت: بزرگترین بندر پتروشیمی دنیا در عسلویه توسط قرارگاه سازندگی نیروی دریایی سپاه ساخته شد و در حال حاضر نیز بنادر مختلفی در جنوب کشور مانند چابهار توسط قرارگاه قرب این نیرو در حال ساخت است.
وی افزود: از زمان پهلوی اول آنها بین قشم و ساحل اصلی به دنبال ایجاد پلی بودند که در حال حاضر قرارگاه قرب نیروی دریایی سپاه در حال احداث پل میان قشم و بندرعباس است و این توانمندی‌ روالهای مختلفی دارد که این روالهای مختلف توانمندی بی‌انتهایی را در این جنبه درست کرده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ما در حال تبیین و رسوب تجربه‌های سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. با اقدامی که در دو هفته پیش با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در شمال کشور ایجاد شد و آن افتتاح دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه بود.
دریادار فدوی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ماهیت دعوای دشمنان با ما بر سر منافع یا اقتصاد نبوده بلکه ماهیت دشمنی دیگران با ما ماهیت حق و باطلی است چراکه همواره حق و باطلی وجود دارد و هیچ‌گاه این دو کنار هم قرار نگرفته‌ا‌ند و هیچ وقت هم در کنار هم قرار نخواهند گرفت. این یک موضوع بسیار بسیار اساسی و مهم است که این ماهیت تعیین کنندگی را بوجود خواهد آورد و انشاءالله موقعی در کنار هم قرار خواهیم گرفت که باطل از باطل خودش دست بردارد و به توانمندی‌های جبهه حق اذعان کند.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...