نسخه چاپی

درسهایی از وعده های دولت گذشته

هدف از این نوشتار یادآوری دشواری های زندگی در سالهای گذشته نیست؛ بلكه داشتن چراغی برای رسیدن نقطه ای است كه دیگر اشتباه تاریخی در تاریخ مرتكب نشویم.

سالهای که دکتر احمدی نژاد به رئیس جمهور تازه کار به شهرهای مختلف می رفت و مردم به هیجان آمده گویا منتظر منجی خویش بودند و تمام تلاش صداو سیما بر پوشش مستقیم سخنرانی های اقای دکتر بود وعده های به مردم داده شد که هیچگاه به عمل نرسید و حافظه ی ضعیف ایرانیان هم جز چند مورد کلی ، دیگر قولها را به فراموشی سپرد.


اجرا و عمل کردن به برخی از وعده ها آنقدر سخت به نظر می رسید که دولت مهروزی! سریع به انکار آنها زد. زمانی که احمدی نژاد در تبلیغات پیش از انتخابات سال 84 وعده آوردن پول نفت سر سفره های ایرانیان را می داد در ذهن خود هم شاید این تصور را نداشت که تدبیر و ادراه یک کشور به راحتی تخریب رقباء و تهیج قشره های توده ای نیست. بعد از یک مدتی انکارها به جایی رسید که راستگویی تمام خواسته فرهیختگان شد و شعار دولت راستگویان شکل گرفت.


اما برخی از وعده ها آنقدر هم عمل کردنشان سخت به نظر نمی رسید. اگر حافظه تاریخی بنده یاری کند احمدی نژاد در اولین سفر به کردستان در جمع مردم مهمان نواز این استان بعد از تمجید از فرهنگ و سنت مردم کُرد، اعلام کرد که حتما در یکی از ملاقاتهای مهم خارجی و بین المللی لباس اقوام کرد را می پوشد و مردم هم شروع به تشویق احمدی نژاد کردند. اما هنوز کردستانی های منتظر هستند که ایشان این لباس را ببوشند؛ شاید اینبار در ساختمان لادن.


تاریخ این دولت عبرت است نه تنها برای مردم بلکه عبرتی برای دولتمردان حاضر و آینده. قرارمان بر ایجاد دولت راستگویان است. دولتمردان باید به خاطر داشته باشند که حافظه ی تاریخی مردم شاید ضعیف باشد اما هنوز این توانایی را دارد که دولتی را از سفر سالانه به نیویورک به ساکن ساختمان لادن آن هم با اغماض فراوان تبدیل کند.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...