نسخه چاپی

لغو فروش پارك پردیسان

ابتكار گفت: احیای شورای عالی حفاظت محیط زیست از برنامه‌های ۱۰۰ روزه آقای روحانی در بخش محیط زیست بوده و درخواست مقدمات آن را داده‌ایم و احیا خواهد شد.

به گزارش نما، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا خبر خوشی برای محیط‌بانان دارید، اظهارداشت: تلاش می‌کنیم تمام مشکلات آنها برطرف شود ولی در حال حاضر نمی‌توان قول قطعی بدهم ولی امیدواریم که مشکلات آنها رفع شود و برای حل مشکلات و بهبود معیشت آنها تلاش می‌کنیم تا با ارامش وظایف خود که حفاظت از عرصه های طبیعی است را انجام دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در خصوص دادگاه ویژه محیط زیست که در دولت قبلی نیز بود توضیح دهید، ادامه داد: یکی از اقداماتی که در دوره قبل مسئولیت سازمان محیط زیست وجود داشت برنامه‌ای برای حقوق محیط زیست و همکاری با دستگاه قضایی بود که دوره آموزشی با دستگاه قضایی را آغاز کردیم که هدف این بود مشکلات را دیده و در دادگاه با نگاه تخصصی اقدامات صورت بپذیرد. در حقیقت مشاوران تخصصی وجود داشته و قضات از مشکلات محیط زیست اطلاع داشته باشند.

وی در ادامه گفت: الان مسائل بسیار پیچیده است چرا که تشخیص جرم دشوار بوده و به راحتی نمی‌توان علت آن را مشخص کرد که امیدواریم دستور قضایی نیز در این راستا همکاری لازم را انجام دهد.

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در خصوص فروش پارک پردیسان بگویید، گفت: نامه‌ای در خصوص لغو فروش پارک پردیسان زدیم و مصوبه فروش که در سالهای قبل (۸۹ ) به تصویب رسیده بود،‌لغو خواهد شد چرا که پارک پردیسان متعلق به مردم بوده و پارکی پژوهشی ، تحقیقی و تفریحی است .

وی در ادامه افزود: قطعا دولت متولی است و ما برای احیا ممکن است کمک از سازمان های دیگر بگیریم . پارک پردیسان پارکی پژوهشی و تحقیقی و تفریحی است که ممکن است با توجه به اقداماتی که شهرداری در راستای توسعه فضای سبز انجام داده به آنها واگذار کنیم ولی هنوز تصمیمی در این راستا نگرفته ایم چرا که ۶ روز از آغاز کار بنده می‌گذرد و فرصت نداشتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احیای شورای عالی حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: در این خصوص نامه زدیم و آقای روحانی چون احیای شورای عالی حفاظت محیط زیست در برنامه ۱۰۰ روزه اش بوده مقدماتش فراهم و با دستور رئیس جمهور احیا خواهد شد که رئیس جمهور به عنوان رئیس آن بوده و مسائل و مشکلات محیط زیست را با این شورا حل خواهیم کرد که خوشبختانه درخواست مقدمات آن را داده ایم.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...