نسخه چاپی

كیسینجر: نفوذ آمریكا در منطقه رو به كاهش است/برژینسكی: رویكرد آمریكا در قبال سوریه غلط است

به گفته مشاور امنیت ملی پیشین و وزیر امور خارجه پیشین آمریكا، هدف نخست روسیه در قبال سوریه برقراری ثبات بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین و زبیگینو برژینسکی، مشاور امنیت ملی ‌پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان تصریح کردند که هدف روسیه از ارائه پیشنهاد در خصوص سوریه، مبارزه با موجی از گروه‌های افراطی در منطقه بود و اینکه این توافق به نوعی آمریکا را از یک مهلکه بیرون کشید.

برژینسکی در این خصوص گفت: منافع دو کشور در این زمینه مشترک نیست اما سازگار و هماهنگ است. پوتین از ناآرامی مناطق مسلمان‌نشین قفقاز، هراس دارد. برژینسکی همچنین عنوان کرد، علاوه بر اینکه روسیه با این رویکرد وجهه آمریکا در جامعه جهانی را کاهش داده و خود تبدیل به یک بازیگر اصلی در این موضوع شد، یک مشکل مشترک نیز حل شد.

برژینسکی، رویکرد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در قبال سوریه را "غلط" توصیف کرد. وی همچنین گفت که حمله نظامی به سوریه "بی‌فایده" بود. کیسینجر نیز گفت که روس‌ها از چیزی جلوگیری می‌کنند که دوست ندارند در منطقه رخ دهد و آمریکا نیز از اتخاذ اقدامی باز ماند که هم به منطقه ضربه می‌زد و هم احتمالا به خود آمریکا. کیسینجر همچنین تصریح کرد که تسلط و نفوذ ‌آمریکا در منطقه در حال کاهش است.

۱۳۹۲/۶/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...