نسخه چاپی

اختلاف ساعی و راستگو درباره شمارش آرا

30 دقیقه از وقت جلسه صبح سه شنبه شورای شهر تهران صرف رای گیری اعضا برای انتخاب كمیسیونهای شورای شهر شد كه این رای گیری حاشیه هایی به همراه داشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، بعد از سخنرانی حجت الاسلام قرائتی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر، ساعت 11:30 دقیقه شورا وارد دستور شد. نخستین دستور اعلام رسمی نتیجه کمیته بررسی کمیسیون های شورا بود که توسط محمد حقانی جزئیات آن قرائت شد. بعد از صحبت های حقانی چمران گفت: به اعتقاد من باید به جای 6 کمیسیون 5 کمیسیون داشته باشیم و زیباسازی و فضای سبز وارد کمیسیونها شود که با انتقاد اعضای شورا قرار شد ابتدا قبل از ورود به جزئیات کلیات مورد بحث قرار بگیرد.

در این جلسه پیشنهادهایی مطرح شد ابتدا اینکه به جای کمیسیون نظارت و قضایی کمیسیون اصل 100 ایجاد شود که حقانی با اعلام نتیجه نهایی هیئت کارشناسی گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی کمیسیون عمران و حمل و نقل کمیسیون فرهنگی هنری و اجتماعی، کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون برنامه بودجه و مدیریت منابع و کمیسیون حقوقی و تنظیم مقررات به تایید هیئت کارشناسی رسیده است. بعد از سخنان حقانی قرار شد نام کمیسیونها برای رای گیری عنوان شود. ابتدا کمیسیون شهرسازی و معماری بود که یکی از اعضا پیشنهاد داد نام کمیسیون شهرسازی، معماری و توسعه شهری بهتر است. چمران هم گفت باید زیرگروه این کمیسیون زیباسازی و فضای شهر هم اضافه شود که در نتیجه رای نهایی این شد که نام کمیسیون شهرسازی و معماری انتخاب شود.

کمیسیون بعدی عمران و حمل و نقل بود که تقی پور اعلام کرد باید خدمات شهری به این کمیسیون اضافه شود. که در نهایت همان نام قبلی تصویب شد. وقتی نوبت به تصویب نام کمیسیون فرهنگی هنری و اجتماعی شد مخالفان و موافقان زیادی داشت. طلایی گفت نام کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلی تر و بهتر است ولی عبدالحسین مختا آباد به دلیل اهمیت دار بودن فرهنگ پیشنهاد داد باید نام فرهنگی اضافه شود اما پیرهادی پیشنهاد دیگری داشت و گفت باید سلامت هم زیر مجموعه این کمیسیون قرار بگیرد.

حجت الاسلام ناصحی هم در پیشنهاد خود گفت: اگر قرار است نام کمیسیون فرهنگی هنری و اجتماعی باشد دینی را هم به آن اضافه کنید که مرحله رای گیری آغاز شد. در دور اول به گفته منشی جلسه چهارده نفر به نام کمیسیون اجتماعی و فرهنگی رای دادند ولی هادی ساعی منشی دیگر جلسه گفت این رای کمتر بوده است. اختلاف نظر راستگو و ساعی شورا را به حاشیه برد. راستگو گفت شما جای برادر من هستید درست شمارش کنید و ساعی هم گفت من دانه دانه شمارش کردم. قرار شد دوباره رای گیری شود. در مرحله دوم باز هم آراء کمتر شد و رای گیری به مرحله سوم کشیده شد که در این مرحله تنها 10 نفر رای دادند و نام کمیسیون فرهنگی و اجتماعی رای نیاورد و نام این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرهنگی هنری و اجتماعی انتخاب شد.

بعد از این رای گیری شورا در ساعت 12:30 دقیقه به کار خود پایان داد.

۱۳۹۲/۶/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...