نسخه چاپی

اولین سفرای روحانی مشخص شدند

پس از بررسی های گسترده اولین سفرای جدید دولت انتخاب شده اند و به زودی با انجام كارهای نهایی راهی كشور مورد نظر می شوند.

به گزارش نما به نقل از تدبیر 24، پس از انتصاب معاونان وزیر امور خارجه و همزمان با اولین حضور رسمی دکتر روحانی در سازمان ملل متحد کار تعیین سفرای جدید ایران در کشورهای مختلف در دستور کار دستگاه دیپلماسی کشورمان و کارگروه های مربوطه قرار گرفته است که در اولین انتصاب ها سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای روسیه و افغانستان تعیین شده اند .

یک منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان با اشاره به آغاز روند تعیین سفرای جدید برای اعزام به محل ماموریتشان گفت : در برخی کشورها مدت ماموریت سفرا به پایان رسیده و برخی سفارتخانه ها هم سفیر ندارند که کار تعیین نمایندگان جدید ایران در این کشورها با جدیت در وزارت خارجه پیگیری می شود .

وی در این باره ادامه داد : پس از بررسی های گسترده اولین سفرای جدید دولت انتخاب شده اند و به زودی با انجام کارهای نهایی راهی کشور مورد نظر می شوند . بر همین اساس حضور مهدی سنایی نماینده فعلی مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی به عنوان سفیر پیشنهادی ایران در مسکو قطعی شده است . از سوی دیگر آقای بهرامی طاقانی از دیپلمات های باسابقه وزارت خارجه نیز به جای ابوالفضل ظهره وند به عنوان سفیر پیشنهادی جمهوری اسلامی راهی افغانستان خواهد شد .

بنا بر این گزارش ظهره وند که از دیپلمات های جنجالی وزارت خارجه بوده است در دوران منوچهر متکی به عنوان نماینده ویژه احمدی نژاد در امور افغانستان منصوب شد که پس از جنجال های فراوان و نظر صریح رهبری مبنی بر عدم موازی کاری در سیاست خارجی حکمش به مشاور تقلیل یافت . وی که مدت نیمه تمامی هم سفیر ایران در ایتالیا بوده است هم اکنون با نظر وزارت خارجه و دولت باید جای خود را به بهرامی طاقانی دیپلمات با سابقه کشورمان بدهد .

از سوی دیگر حضور نماینده قوی دو دوره مجلس که سابقه رایزنی سفارت ایران در روسیه و قزاقستان و ریاست مرکز مطالعات ایران و اوراسیا را در کارنامه کاری خود دارد به یقین می تواند نقش تعیین کننده ای در آینده ارتباطات ایران و کشور تاثیرگذار روسیه داشته باشد . مهدی سنایی که به زبان های روسی، انگلیسی و عربی تسلط دارد به زودی باید با صحن سبز بهارستان خداحافظی کند و راهی شهر سرد و برفی مسکو شود .

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...