نسخه چاپی

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفتگو با نما:

مصوبات ستاد با حضور افراد مسئله دار به حاشیه می رود

عکس خبري -مصوبات ستاد با حضور افراد مسئله دار به حاشيه مي رود

عزت‌الله یوسفیان گفت:اگر یك و یا دو نفر افراد پرحاشیه عضو ستاد باشند ممكن است مصوبه های مهم ستاد هم به حاشیه برود ،افراد مسئله دار نباید وارد این ستاد شوند

به گزارش نما ،ستاد مبارزه به مفاسد اقتصادی در راستای اجرای فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری و براساس تصمیم سران 3قوه در تاریخ 22/3/ 80 تشکیل شد، ازجمله این وظایف می‌توان به تدوین سیاست‌های راهبردی مقابله با مفاسد و ارائه آن به روسای قوای سه‌گانه، بررسی راهکارهای اجرایی و تعیین اولویت برای اقدام توسط قوای سه‌گانه به‌منظور ریشه‌کن‌ کردن فساد و ایجاد فضای اطمینان ‌بخش برای فعالیت‌های سالم اقتصادی اشاره داشت .

در این میان نقش دستگاه اجرایی کشور در برگزاری منظم جلسات ستاد، پررنگ‌تر از سایر قوا دیده شده و از سوی دیگر هم زمزمه های تغییر برخی افراد در این ستاد به گوش می رسد. از این رو به سراغ عزت‌الله یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رفتیم.
نماینده مردم آمل در مجلس درباره حضور چندین ساله خود به عنوان عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت؟ متأسفانه در این سالها مبارزه با فساد به طور کامل و به آن شکل که منظور و مطلوب رهبری و مردم باشد انجام نگرفت ، در زمان های مختلف افرادی بودند که همواره مقابل ستاد بودند آنها کسانی که عضو ویا مسئولیتی در ستاد برعهده داشتند را به فساد متهم می کردند، بسیاری از این افراد به ستاد تهمت وارد می کردند و می گفتند اعضای ستاد مسئله دار هستند ، به نظر من اگر قرار است تغییراتی در ستاد ایجاد شود باید میزان دارایی های افراد ستاد مشخص شود تا هیچ ابهامی دیگر باقی نماند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره تغییرات جدید ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطر نشان کرد: امیدواریم اعضای جدید افرادی کارشناس و بی حاشیه باشند اگر یک و یا دو نفر افراد پرحاشیه عضو ستاد باشند ممکن است مصوبه های مهم ستاد هم به حاشیه برود ،افراد مسئله دار نباید وارد این ستاد شوند افراد ماهر با قدرت بیان قوی و توان بالا برای به چالش کشیدن افراد فاسد باید به عضویت ستاد درآیند تا بتوان از این ستاد در آینده انتظارات مهمی داشت.
در اولین جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت یازدهم وزرای امور اقتصادی و دارایی و دادگستری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین قضایی کشور حضور داشتند و به نظر می رسد نگاه به مبارزه با فساد در دولت جدید باید پیش از گذشته تقویت شود چرا که دولت به‌ نوعی میزبان این جلسات است و نقاط ضعف و قوت عملکرد ستاد پیش از هر چیز به‌حساب دستگاه اجرایی نوشته می‌شود

۱۳۹۲/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...