نسخه چاپی

امام خامنه اي:

آینده درخشان انقلاب حتمی است/با نرمش قهرمانانه موافقم

عکس خبري -آينده درخشان انقلاب حتمي است/با نرمش قهرمانانه موافقم

مقام معظم رهبری تأكید كردند آینده درخشان انقلاب حتمی است اما تحقق دیر یا زود آن بستگی به عملكرد ملت و مسئولان دارد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان، پیشکسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه درخشان سپاه را نشان‌دهنده عمق هویت، شخصیت و تجربیات موفق یک ملت خواندند و در تبیین مفهوم پاسداری عمومی از انقلاب اسلامی تأکید کردند: پیام اصلی و جذاب انقلاب اسلامی، خودداری از ظلم و مظلوم واقع نشدن است و همه مسائل از جمله رفتارها و گفتارهای سلطه‌گران باید در چارچوب چالش اساسی نظام سلطه با این پیام، تحلیل و تفسیر شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید میلاد مبارک عالِم آل محمد حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام خاطرنشان کردند: مقامات معنوی ائمه هدی(ع)، فراتر از درک عقلانی و توصیف زبانی است اما زندگی این بزرگواران، درسی عملی و جاودانه است.

ایشان با اشاره به عمر ۵۵ ساله امام هشتم و امامت حدوداً ۲۰ ساله آن امام همام افزودند: حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در همین مدت نسبتا کوتاه و در دوران اختناق شدید هارون با نگاهی بلندمدت، حقیقت اسلام، تفکر ولایت و مکتب اهل بیت پیامبر را بگونه‌ای گسترش و عمق بخشیدند که دستگاه خونخوار دیکتاتور وقت از مواجهه با آن عاجز ماند و مجبور شد بر خلاف نقشه‌های اولیه خود آن امام بزرگوار را به شهادت برساند.

رهبر انقلاب روند شهادت و تدفین امام هشتم در مشهد مقدس را یک تدبیر و مهندسی الهی خواندند و افزودند: باید با همان انگیزه و نگاه امام رئوف، به کارهای بلندمدت نگریست و برنامه‌ریزی کرد.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان با تجلیل از کارنامه حقیقتاً درخشان سپاه پاسداران خاطرنشان کردند: سپاه از عمق ایمان و اعتقاد، وارد میدان مجاهدت و مقاومت شد و به موازات تربیت باهوش‌ترین و قوی‌ترین فرماندهان و استراتژیست‌های نظامی، در عرصه‌های غیرنظامی نیز باتدبیرترین و بهترین مدیران را تربیت کرد و در اختیار دستگاه‌های حاکمیتی قرار داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «انقلابی زیستن و انقلابی ماندن» و «ثبات قدم» را از جلوه‌های زیبای سپاه پاسداران خواندند و خاطرنشان کردند: این تشکیلات قوی‌بنیه، هیچگاه به بهانه‌هایی نظیر بروز تغییرات در جهان و ضرورت تغییر در داخل، از راه اصلی و صحیح منحرف نشد.

رهبر انقلاب با اشاره به بهانه‌جویی برخی برای توجیه وادادگی و پشیمانی افزودند: اینکه دنیا تغییر کرده است نمی‌تواند بهانه‌ای برای تغییر آرمان‌ها و اهداف شود و راه درست طی‌شده را تغییر دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: سپاه برای حفاظت از انقلاب، حتماً باید از تحولات و جریان‌های عرصه‌های مختلف شناخت کافی و کامل داشته باشد.

رهبر انقلاب در همین زمینه به یک خَلط مبحث جاری در مباحث سیاسی اشاره کردند و افزودند: ضرورتی ندارد سپاه در عرصه سیاسی فعالیت کند اما پاسداری از انقلاب نیازمند شناخت دقیق واقعیت‌هاست بنابراین نمی‌شود مجموعه‌ای که بازوی نگهبان انقلاب است درباره جریان‌های گوناگون انحرافی، غیرانحرافی وابسته و یا دیگر جریان‌های سیاسی، چشمی بسته و نابینا داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه در تبیین مفهوم دقیق پاسداری از انقلاب، به بحث مهم چالش اصلی و اساسی انقلاب پرداختند.

ایشان با تأکید بر اینکه نباید چالش اصلی را به چالش‌های خطی، رویارویی‌های جناحی و تقابل‌های فردیِ این و آن تقلیل داد، خاطرنشان کردند: چالش اصلی، مقابله نظام سلطه با پیام شوق‌آفرین انقلاب اسلامی یعنی خودداری از ظلم و مظلوم واقع نشدن است.

رهبر انقلاب با اشاره به نظم جدیدی که انقلاب اسلامی به بشریت ارائه می‌کند خاطرنشان کردند: نظام سلطه دنیا را به دو بخش ظالم و مظلوم تقسیم کرده اما انقلاب اسلامی منطق ظلم‌ستیزی و پرهیز از ظلم را همراه آورده و این منطق باعث شد پیام انقلاب در مرزهای ایران محصور نماند و مورد استقبال ملت‌ها قرار گیرد.

ایشان دولت‌های جبّار، حکومت‌های وابسته به نظام سلطه و شبکه‌های غارتگر بین‌المللی را از جمله مخالفان پیام انقلاب ملت ایران برشمردند و افزودند: نظام سلطه و وابستگان آن، سه سیاست اصلی «جنگ‌افروزی، فقرآفرینی و فسادانگیزی» را دنبال می‌کنند و اسلام با همه این سیاست‌ها مخالف است و این مخالفت، مبنای چالش اساسی با انقلاب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه همه تحرکات و توطئه‌های دشمنان در ۳۴ سال اخیر را باید در چارچوب این چالش اساسی تحلیل کرد، افزودند: موضوع هسته‌ای نیز باید با این نگاه ارزیابی شود.

ایشان خاطرنشان کردند: ما نه بخاطر آمریکا و غیر آمریکا بلکه بعلت اعتقاداتمان سلاح هسته‌ای را قبول نداریم و وقتی می‌گوییم هیچ کس نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد قطعا خودمان نیز دنبال آن نیستیم اما هدف حقیقی مخالفان ایران در این زمینه، چیز دیگری است.

رهبر انقلاب افزودند: این چند کشور البته نمی‌خواهند انحصارشان در زمینه انرژی هسته‌ای شکسته شود اما بخاطر این موضوع غوغا راه نمی‌اندازند. بنابراین غوغا و جنجال‌آفرینی آمریکا، غرب و جریان‌های وابسته و دلبسته به آنها را در بحث هسته‌ای باید در چارچوب چالش عمیق نظام سلطه و انقلاب اسلامی درک و تحلیل کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین عمق خصومت مستکبران با انقلاب اسلامی تأکید کردند: عظمت حضرت امام خمینی(ره) بگونه‌ای بود که دشمنان نیز برای ایشان احترام قائل بودند اما در عمق نگاه دشمنان هیچ کس مبغوض تر از آن آفتاب فروزان نبود چرا که امام راحل با بصیرت کامل، اهداف خصمانه آنها را درک می کرد و همچون سدی مستحکم، قاطعانه در مقابل آنها می‌ایستاد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: امروز هم همین طور است و هر کس به پیام اصلی انقلاب پایبندتر باشد و توطئه‌ها و رفتارهای دشمنان را در چارچوب چالش نظام سلطه با انقلاب اسلامی تحلیل کند، در چشم مستکبران بیش از دیگران مورد خشم و غضب قرار دارد.

ایشان با اشاره به پیچیدگی‌های دنیای دیپلماسی افزودند: عرصه دیپلماسی، عرصه لبخند و درخواست مذاکره، و مذاکره است اما همه این رفتارها باید در چارچوب چالش اصلی فهم و درک شود.

رهبر انقلاب ضمن موافقت با حرکت‌های صحیح و منطقی در سیاست‌های خارجی و داخلی افزودند: با مسئله‌ای که سال‌های پیش نرمش قهرمانانه خواندم موافقم چرا که این حرکت در مواقعی بسیار خوب و لازم است اما با پایبندی به یک شرط اصلی.

ایشان درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدف‌گذاری او را، شرط اصلی استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه اعلام کردند و افزودند: یک کُشتی‌گیر فنی نیز برخی مواقع بدلیل فنی نرمش نشان می‌دهد اما فراموش نمی‌کند حریفش کیست و هدف اصلی او چیست؟

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان با تأیید سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران درباره وظایف این نهاد افزودند: این وظایف را با تکیه بر درک صحیح از موضوعی که پاسداری آن را بعهده دارید و با ثبات قدم، دنبال کنید.

ایشان با توصیه موکد به سپاهیان پاسدار، برای تکیه بر معنویات افزودند: البته تکیه بر معنویات هیچ منافاتی با پرداختن به اصول مادی کار و تنظیم درست آن ندارد.

بخش پایانی بیانات رهبر انقلاب تأکید بر آینده درخشان انقلاب اسلامی بود.

ایشان برای تبیین این موضوع که آینده درخشان انقلاب یک واقعیت است نه یک دلخوش‌کُنک دو استدلال مطرح کردند که اولین آن استدلالِ تجربه بود.

رهبر انقلاب با اشاره به تفاوت حیرت‌انگیز موقعیت کنونی کشور در عرصه‌های علمی، نظامی، مدیریتی و اقتصادی و دیگر عرصه‌ها با اوضاع کشور در اوایل پیروزی انقلاب افزودند: همه این پیشرفت‌ها در کوران فشار و توطئه‌های دشمنان بدست آمده و این تجربه گرانبها نشان می‌دهد هیچ مانعی نمی‌تواند ملتی مومن، منسجم و مصمم را که راه خود را می‌شناسد متوقف کند.

رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: خساراتی که دنیای اسلام در حوادث اخیر منطقه متحمل شد، ناشی از آن بود که برخی راه را بلد نبودند و نمی‌دانستند، البته اوضاع اینگونه نمی‌ماند و بیداری بی‌سابقه اسلامی کار خود را خواهد کرد.

ایشان دومین استدلال خود را برای اثبات آینده روشن انقلاب اسلامی بر پایه منطق و محاسبه علمی استوار کردند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: ملت ایران با منطق و محاسبه علمی به پیش می‌رود اما دشمن به علت ساخت متناقض درونی حتی اگر بر زبان نیاورد در حال عقب‌نشینی و ضعف است و در این رویارویی، طبعاً آینده از آن کسی است که با حساب و کتاب به پیش می‌رود.

تأکید بر استحکام ساخت درونی نظام، استمرار پیشرفت علمی، رشد تولید داخلی و تکیه بر استعداد داخلی، آخرین نکات بیانات رهبر انقلاب در این دیدار بود.

ایشان تأکید کردند آینده درخشان انقلاب حتمی است اما تحقق دیر یا زود آن بستگی به عملکرد ملت و مسئولان دارد؛ اگر متحد، مستحکم و مصمم باشیم، این آینده زودتر محقق می‌شود و اگر دچار تنبلی، خودخواهی و مشکلات دیگر شویم، دیرتر به سراغمان می‌آید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گزارشی مهم‌ترین محورهای عملکرد حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه را بیان کرد.

سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گزارشی با تبیین دستاوردهای ارزشمند سپاه در عرصه‌های نظامی و فرهنگی تأکید کرد امروز سپاه پاسداران با بهره‌مندی از تجارب انقلاب اسلامی قادر است قدرتمندانه از همه چالش‌های فراروی انقلاب عبور کرده و با نگاه به آرمان‌های انقلاب اسلامی عزتمندانه مسیر پیشرفت را بپیماید.

سردار جعفری تعهد انقلابی سپاه در دفاع همه‌جانبه از آرمان‌های نظام، امام و شهیدان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سپاه پاسداران با قدرت بازدارندگی و همه‌جانبه، قدرت تهاجمی خود را در همه ابعاد در معرض نوسازی و آمادگی‌های بیشتر قرار داده است.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...