نسخه چاپی

احمدی‌نژاد: خاطراتم را بازگو می‌كنم‬

احمدی نژاد در مراسم تجلیل مردمی به پاس ۸ سال خدمت در كشور گفت: باور ما این است كه ملت ایران در عشق، پیروی و شناخت معصومین(ع) پیشگام و پیشوازند و از خداوند می‌خواهم همه شما را در ركاب امام قرار دهد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مراسم مردمی تجلیل از رئیس جمهور سابق، محمود احمدی نژاد در مسجد جامع نارمک با حضور خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران، هیئت امنای مسجد جامع نارمک و جمعی از هم محله‌ای‌های احمدی نژاد برگزار شد، بابت دو دوره ریاست جمهوری و خدمات وی به کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس جمهور سابق در این مراسم ضمن تشکر از مردم گفت: از همه شما همه محله‌ای‌های خوب و عزیز، خانواده محترم شهدا و ایثارگران و همچنین هیئت امنای مسجد جامع نارمک که این لطف را در حق من انجام دادند سپاسگزارم.

وی ضمن تبریک میلاد امام هشتم(ع) ادامه داد: امروز روز میلاد امام معصوم و جلوه خدای متعال است، نمی‌خواهم به حضار گرامی بیش از این زحمت بدهم و باور من این است که ما همیشه بدهکار ملت و خانواده شهدا هستیم، بدهکار مسئولیت‌های عظیم الهی و خدای متعال هستیم و اگر توفیقی شود باید شاکر و قدردان این فرصت باشیم که خداوند این لطف را به ما عطا فرموده است.

رئیس جمهور سابق تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنم که به محل قدیم زندگی خود برگشته‌ام و افتخار می‌کنم که اهل این محل هستم، البته این صحبت من از روی داشتن تعصب نیست. امیدوارم بازهم به عنوان کوچکترین عضو این محل و کوچکترین عضو از ملت ایران خدمتگزار ملت و هم محله‌ای‌هایم باشم.

وی افزود: من افتخار می‌کنم که خادم مسجد هستم و امیدوارم خداوند به همه ما این افتخار و توفیق را عنایت فرماید.

احمدی نژاد در ادامه صحبت‌های خود با بیان این مطلب که ما بنده‌ایم و ارباب کس دیگری است اظهار داشت: امروز روز میلاد امام رضا(ع) است. باور ما این است که امروز همه عالم خوشحالند به خاطر وجود امام ، اما امام کیست؟ چرا انقدر مهم است؟ ما از زمانی که چشم باز کرده‌ایم خانواده و بزرگان ما را با اهل بیت(ع) آشنا کرده‌اند و عشق آنها ما را رشد داد، اما زمانی این سرمایه نقد و پایدار می‌شود که همراه با معرفت امام باشد.

وی ادامه داد: خداوند عالم را خلق کرده برای انسان و انسان را خلق کرده تا به خدا برسد، یعنی انسان موجودی است که خداوند بر خلق او به خود تبریک گفته است و می‌خواهد به ما بگوید که موجود بزرگ و عظیمی را خلق کرده است.

احمدی نژاد ادامه داد: خدا انسان را خلق کرده برای اینکه جانشین او در عالم باشد البته او خالق است و ما مخلوق، بنابراین جلوه خدایی پیدا کردن و خدایی زندگی کردن. راه رسیدن به خدا و انسان شدن و اطاعت از امام است، حلقه اتصال بین زمین و آسمان‌ها و عالم و خداست.

وی ادامه داد: همه موجودات عالم نشانه هستند، اما امام تجلی اعظم است و هرکه به وجود امام بنگرد، خدا را می بیند ما که به خدا دسترسی نداریم چطور می توانیم به خدا برسیم؟ باید به اصل امام توجه کنیم. امامی که انسان کامل است، بدون نقص، اشتباه و خطا که زبان او، چشم او و علم او همانند خداست.

رئیس جمهور سابق در ادامه بیان کرد: دینداری با امام نشات می گیرد به این مسئله توجه کنید که چه مقدار به امام نزدیک هستید و همان مقدار دیندار خواهید بود. هرچقدر عشق امام را در دل داشته باشید، همانقدر خداپرست هستید.

ما به خدا دسترسی نداریم بلکه جلوه و آیه او را می‌شناسیم و بزرگترین توطئه و شیطنت شیطان علیه انسان این بود که به خدا قسم خورد تا همه انسان‌ها را بفریبد و همه را از نعمت امام منحرف کند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید معاد و توحید را بشناسید باید امام را بشناسید اگر بخواهید انسان را بشناسید بازهم باید حول محور امام بگردید.

اگر تمام علما ۲۴ساعت در مورد امام مطالعه کرده بنویسند و بگویند کم است، باید با امام زندگی کرد باید همراه امام حرکت کرد.

احمدی نژاد در ادامه گفت: ما ۱۲ امام یعنی ۱۲ هدیه آسمانی به بشریت داریم اما بشریت به خاطر جهل و فتنه شیطان ۱۱ امام را کشتند، اما امام کیست؟ کسی که امام را می‌کشد قدرت بازویش به اذن امام است، روزی‌اش به اذن امام است امام خلیفه خداست.

وی در ادامه بیان کرد: من چیزهایی در دنیا دیده‌ام که اگر فرصت شود خاطراتم را بازگو می‌کنم کشورهایی با ثروت‌های بی پایان که مردم آن کشور در پایتخت آن در حلبی آباد زندگی می‌کردند. امیدواریم روزی باشد که کسی نیازمند دیگران نباشد که این مسئله خود محتاج به وجود امام است.

دل را باید وصل کرد اگر کسی دلش به امام زمان وصل نباشد، امکان ندارد کاری از پیش ببرد. من خدا را شکر می‌کنم که ملت ایران دوستدار همه ملت‌ها در پیروی از امام با معرفت و با ایمان هستند.

احمدی نژاد همچنین اظهار داشت: در سفر اخیر که به مسکو داشتیم، نخبگان روسی به ملاقات ما آمدند، آنها حدود ۴۰ تا ۵۰ کتاب در مورد راهبردهای اصلی روسیه در دنیای امروز نوشتند و به این مسئله اشاره داشتند که وضعیت جهان چگونه می‌تواند اصلاح شود؟

وی ادامه داد: یکی از آنها در صحبتی که با من داشت گفت ما با ملت ایران چند فصل مشترک داریم و به مطالب مختلفی از جمله دیدگاه‌های مشترک، مواضع مشترک و مسائل دیگر اشاره کرد، اما مسئله قابل توجه و مهمترین فصل مشترک که به آن اشاره کرد این بود که گفت مسیحیان ارتودکس روسیه با ملت مسلمان ایران در یک کلمه فصل مشترک بزرگی دارند و آن انتظار است. هم ما منتظریم و هم شما منتظرید که این مسئله مهمترین موضوع مشترک ملت روسیه با ملت ایران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنم که ملت ایران در عشق، پیروی و شناخت معصومین(ع) پیشگام و پیشوازند و از خداوند می‌خواهم همه شما را در رکاب امام قرار دهد.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...