نسخه چاپی

احسان لشگری، چهارمین مدال آور ایران

احسان لشگری مدال برنز كشتی آزاد جهان را تصاحب كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، احسان لشگری و تیموراز ناسکیدا فریف از اسپانیا دیدار رده بندی وزن 84 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی آزاد را برگزار کردند که لشگری با پیروزی 6 بر 4 مدال برنز جهان را تصاحب کرد تا تعداد مدالهای ایران در مسابقات جهانی بوداپست به عدد چهار برسد.

در سه دقیقه اول لشگری حریف را به بیرون تشک بردو یک امتیاز پیش افتاد اما در ادامه در خاک فریف نشست تا یک امتیاز عقب بیفتد. در 30 ثانیه پایانی وقت اول لشگریبا یک پیش انداز دو امتیاز مهم گرفت و وقت اول را 3 بر 2 برد.

در سه دقیقه دوم فریف یک بار دیگر لشگری را در خاک نشاند و 4 بر 3 پیش افتاد اما لشگری با یک دوخم جبران کرد و در دقیقه آخر باز هم حریف را به بیرون از تشک برد و نتیجه را 6 بر 4 کرد تا مدال برنز المپیکش را این بار در مسابقات قهرمانی جهان تکرار کند.

لشگری که قرعه بسیار دشواری داشت، کودای ماگومداف از روسیه و داتو مارساگیشویلی(برنده مدال برنز المپیک) از گرجستان را از جدول رقابتها حذف کرد اما در مبارزه نفس گیر یک چهارم نهایی نتوانست از سد رینری سالاس کوبایی عبور کند.

لشگری در شانس مجدد هم زائوربک سوخیف دارنده دو مدال طلا و نقره جهان از ازبکستان را شکست داده بود. وی در دور اول هم حریف کلمبیایی را برده بود.

حسن رحیمی در 55 کیلوگرم و رضا یزدانی در 96 کیلوگرم دو مدال طلا را نصیب ایران کردند، مسعود اسماعیل پور در 60 کیلوگرم برنز گرفت و احسان لشگری هم در 84 کیلوگرم دومین مدال برنز ایران را بر گردن انداخته است.

دیگر مدال برنز 84 کیلوگرم به استفان ورب از مجارستان رسید که توانست مراد گایداروف از بلاروس را مغلوب کند. این اولین مدال کشور میزبان بود.

فردا در روز پایانی رقابتها عزت الله اکبری در وزن 74 کیلوگرم به میدان می‌رود. او جانشین صادق گودرزی دارنده چهار مدال جهان و المپیک شده است.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...