نسخه چاپی

منشور "رقابت‌های سیاسی" برادرانه است/ لزوم تمكین جناح‌ها از اصول و قواعد منشور

عکس خبري -منشور "رقابت‌هاي سياسي" برادرانه است/ لزوم تمكين جناح‌ها از اصول و قواعد منشور

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینكه از منشور رقابت‌های سیاسی با عنوان منشور برادرانه نیز یاد می‌شود، شاخص‌ها و قواعد آن را تشریح كرد.

به گزارش نما، "مجيد محتشمي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم وجود منشور "رقابت‌هاي سياسي" ميان جناح اصولگرايان و اصلاح‌طلبان اظهار داشت: همچنان كه گفتيم منشور اصلاحات در تعيين استرات‍ژي، راهبرد و اهداف اصلي جريان اصلاحات براي اداره كشور تاكيد داشته اما منشور رقابت‌هاي سياسي بر تعيين حد و مرزهاي اخلاق مبارزات سياسي به ويژه مبارزات انتخاباتي تاكيد مي‌كند.

سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان با بيان اينكه از منشور رقابت‌هاي سياسي به منشور برادرانه نيز ياد مي‌شود، تاكيد كرد: اين منشور زمينه رقابت سالم و آزاد در كشور را تدارك ديده و به عبارتي از كشمكش‌ها، نزاع‌ها و چالش‌هاي غيرمنطقي مرسوم در مبارزات انتخاباتي پرهيز خواهد كرد.

وي افزود: همچنين اين منشور با روح انقلاب اسلامي و ساختار نظام جمهوري اسلامي تطابق اصول خواهد داشت و تمام گروه‌ها و احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب متعهد به تمكين و قبول آن خواهند بود.

محتشمي منشور رقابت‌هاي سياسي را متشكل از دو اصل پرهيز و پذيرش دانست و بيان داشت: باور داشتن به اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، مقدس‌بودن آزادي بيان، آزادي نقد نه آزادي نفي و نه نفي آزادي، پرداختن به فعاليت‌هاي ايجابي و اثباتي و نه نفي رقيب شاخص‌هاي پذيرش اين منشور هستند.

وي در مورد شاخص‌هاي پرهيز از رقابت‌هاي سياسي گفت: اين شاخص‌ها شامل اصولی چون پرهيز از تهمت و افترا به يكديگر؛ پرهيز از پرخاشگري و استفاده از القاب غيرپسنديده به رقيب؛ پرهيز از تجسس و جاسوسي از فعاليت‌هاي يكديگر؛ پرهيز از افشاي فعاليت‌هاي درون تشكيلاتي؛ پرهيز از برچسب‌زدن‌هاي ناروا؛ پرهيز از اختلاف‌افكني و تخطي سياسي و تشكيلاتي يكديگر؛ پرهيز از برهم‌زدن تعرض به مجالس و ميتينگ‌هاي تبليغاتي رقيب؛ پرهيز از شهادت دروغ به يكديگر؛ پرهيز از شكستن عهد و پيمان؛ پرهيز از تحقير،‌ تخويص، تهديد، تحديد، تهذيب، تذبيح و تحريم مي‌باشد.

سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان با بيان اينكه بايد نشست‌هاي كارشناسي فراواني ميان اصولگرا و اصلاح‌طلب برقرار و به آن تمكين شود، خاطرنشان كرد: همه تلاش‌ها در كشور بايد به سمت اعتدال در رفتارها و تحمل سلايق يكديگر باشد، درست است نواقصي در كار خواهد بود اما سعه صدر و اغماض، آن‌ها را رفع خواهد كرد.

شايان ذکر است پيش از اين "مجيد محتشمي" سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان و دبيرکل حزب آزادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران شاخص‌هاي منشور اصلاح‌طلبان را بيان کرده بود.

۱۳۹۲/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...