نسخه چاپی

حقیقت پور: فرمایش رهبر انقلاب آیین نامه ای بود كه پیش روی دولت گذاشته شد

نایب رییس اول كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دست دولت رابرای مذاكرات باز می گذارد و بدین طریق دولت می تواند مذاكرات را پیش ببرد.

به گزارش نما - ایرنا نوشت:
منصور حقیقت پور اظهار داشت: فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، آیین نامه جدیدی بود که پیش روی دولت گذاشته شد تا بر اساس انعطاف پذیری به اهداف و منافع حداکثری نظام دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه سفر رییس جمهوری به نیویورک دستاوردهای خوبی در عرصه های منطقه ای و بین المللی خواهد داشت، افزود: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی باید در این سفر پیام ایستادگی ملت ایران بر حقوق مسلم و اصول خود را به اطلاع جهانیان برساند.
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: این سفر، زمینه ساز فرصت های خوبی برای کشور است زیرا روسای کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل حضور خواهند یافت.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته، غرب حقوق مسلم هسته ای ایران را نادیده گرفته ، گفت: ما باید حقوق مسلم هسته ای را حفظ کرده و البته می توان در این راستا بیشتر شفاف سازی کنیم.
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر اعضای ۱+ ۵ حقوق هسته ای ما را به رسمیت بشناسند مذاکرات به خوبی پیش خواهد رفت.
حقیقت پور گفت: روحانی در سخنانش به طور هوشمندانه اعلام کرده است در حوزه هسته ای به دستاوردهای خوبی دست یافته ایم که مذاکرات باید بر اساس این دستاوردها انجام شود.
رهبر معظم انقلاب، روز سه شنبه در دیدار فرماندهان، پیشکسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیچیدگی های دنیای دیپلماسی فرمودند: عرصه دیپلماسی، عرصه لبخند و درخواست مذاکره و مذاکره است اما همه این رفتارها باید در چارچوب چالش اصلی فهم و درک شود.
رهبر معظم انقلاب ضمن موافقت با حرکت های صحیح و منطقی در سیاست های خارجی و داخلی افزودند: با مسئله ای که سال های پیش نرمش قهرمانانه خواندم موافقم چرا که این حرکت در مواقعی بسیار خوب و لازم است اما با پایبندی به یک شرط اصلی.
حضرت آیت الله خامنه ای، درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدفگذاری او را، شرط اصلی استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه اعلام کردند و افزودند: یک کُشتی گیر فنی نیز برخی مواقع به دلیل فنی نرمش نشان می دهد اما فراموش نمی کند که حریفش کیست و هدف اصلی او چیست؟

۱۳۹۲/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...