نسخه چاپی

اعتراض خبرنگاران به محدودیت‌های دولت

ایجاد برخی محدودیت‌‌ها برای مصاحبه با اعضای كابینه «تدبیر و امید» در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، با اعتراض برخی خبرنگاران این حوزه مواجه شد.

به‌گزارش نما به نقل از فارس، صبح امروز خبرنگاران رسانه‌های مکتوب، اینترنتی و تصویری به روال برنامه چهارشنبه‌ها به پاستور رفتند تا با پس از جلسه هیئت دولت با اعضای کابینه «تدبیر و امید» درباره مهم‌ترین مسائل جاری به گفت‌وگو بنشینند.

امروز اما خبرنگاران حوزه دولت با محدودیت‌هایی در انجام کار حرفه‌ای خود مواجه شدند که البته در هفته‌های اخیر هم با غلظت کمتری مسبوق به سابقه بود.

وقتی خبرنگاران وارد حیاط ساختمان محل برگزاری نشست هیئت وزیران شدند، با نوارهای قرمز و مشکی و در ادامه آن با گلدان‌های بزرگ مواجه شدند که محل استقرار آنها را از محل عبور اعضای دولت به‌طور کامل جدا می کرد.

بر اساس طراحی صورت گرفته قرار شد هر وزیری که تمایل به مصاحبه با خبرنگاران داشت، در محدوده تعیین شده مستقر شود و هر یک از آنها که مایل به گفت‌وگو نبودند از راهی دیگر از ساختمان پاستور خارج شوند!

این اقدام موجب اعتراض خبرنگاران شد و آنها به‌‌شدت نسبت به ایجاد هر گونه محدودیت در ارتباط بی واسطه اصحاب رسانه با وزرا و معاونین رئیس جمهور انتقاد کردند اما مسئولان رسانه‌ای دولت، این اقدام را برای سامان دادن و نظم بخشیدن به مصاحبه‌ها دانستند.

جالب توجه این بود حتی برخی اعضای دولت که از این موضوع بی اطلاع بودند، وقتی با درخواست خبرنگاران به انجام گفت‌وگو و یا سؤالات مطرح شده از سوی آنها مواجه می شدند، در فضایی بسیار نامناسب و بعضاً در لابه‌لای گلدان‌ها به مصاحبه می ایستادند که تصویر خوشایندی نداشت.

این در حالیست که نحوه برگزاری نشست خبری روز دوشنبه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت برای تشریح ۳۵ مصوبه دولت در راستای رفع موانع تولید و رونق اقتصادی نیز با اعتراض برخی خبرنگاران مواجه شده بود.

در آن جلسه نیز هنگامی که برخی خبرنگاران به طرح سؤالات‌شان درباره مهم‌ترین مسائل روز پرداختند، سخنگوی دولت اعلام کرد فقط پاسخگوی سؤالاتی است که در چارچوب موضوع نشست مطرح می شوند!

به‌نظر می رسد با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق و سریع از تصمیمات و اقدامات مسئولان اجرایی و پاسخگویی به اصحاب رسانه که از شعارهای اصلی رئیس جمهوری است، متولیان امر باید با نگاه به تجارب گذشته و برنامه ریزی بهتر برای آینده، در این خصوص تدبیری در شأن دولت «تدبیر و امید» بیاندیشند.

۱۳۹۲/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...