نسخه چاپی

حضور دكتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل "ایران‌هراسی" غرب را به چالش می‌كشاند

عکس خبري -حضور دکتر روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل "ايران‌هراسي" غرب را به چالش مي‌کشاند

یك كارشناس سیاست خارجی با بیان اینكه برخی از محورهایی كه‌‌‌ دكتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل به آن‌ها تاكید خواهد داشت محورهای پایه‌ای است كه از بطن نظام جمهوری اسلامی ایران سرچشمه گرفته است، گفت: دیدگاه‌های منفی كه تحت تاثیر تبلیغات آمریكایی به صورت ایران‌هراسی در افكار عمومی جهان به وجود آمده، نیز در این مجمع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش نما، "نوذر شفيعي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور "دکتر روحاني" رئيس‌جمهور کشورمان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نيويورک، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل یک رکن بسیار مهم و اساسي برای این سازمان به شمار می‌رود.

وی با تاکيد بر اينکه مجمع عمومي سازمان ملل، محل تبادل‌نظر، انعکاس دیدگاه‌ها و مسائلی از این قبیل است، ادامه داد: با توجه به جایگاه بسیار حساس جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای غربی، می‌توان گفت که دیدگاه روسای جمهور ایران در دوره اصلاحات، دولت دهم و در حال حاضر همواره مورد توجه افکار عمومی قرار داشته و دارد.

شفیعی با بيان اينکه به طور قطع برخی از محورهایی که‌‌‌ دکتر روحانی در این نشست به آن‌ها تاکید خواهد داشت محورهای پایه‌ای است که از بطن نظام جمهوری اسلامی ایران سرچشمه گرفته است، تصریح کرد: به طور مثال می‌توان گفت عدالت‌محوری یکی از مباحث اساسی صحبت‌های رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود که ابعاد مختلفی همچون رابطه شمال و جنوب، تغییر ساختار سازمان ملل متحد به ویژه کاهش اختیارات اعضای شورای امنیت و يا تحولات ديگري که بر اساس الگوهاي مختلف ممکن است در ساختار سازمان ملل به ويژه شوراي امنيت حاصل شود، را در بر می‌گیرد.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه افزود: ضرورت نگاه عادلانه به بحران‌های بین‌المللی، نگاه یکسان به مسئله حقوق بشر، تاکید بر موازین حقوقی به ویژه مواردی که در NPT آمده و کشورها را در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای آزاد گذاشته و این اجازه را به آن‌ها داده تا برای رسیدن به این دانش تلاش کنند، نیز از دیگر مصادیق بارز در اظهارات رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های منفی که تحت تاثیر تبلیغات آمریکایی به صورت ایران‌هراسی در افکار عمومی جهان به وجود آمده، نيز در این مجمع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۲/۶/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...