نسخه چاپی

بشار اسد: سوریه با حملات القاعده مواجه است نه جنگ داخلی

رئیس‌جمهوری سوریه خاطرنشان كرد، كشورش شاهد جنگ داخلی نیست بلكه هدف حملات دهها هزار عنصر مسلح مرتبط با گروهك تروریستی القاعده قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون آمریکایی «فاکس نیوز» که عصر چهارشنبه پخش شد، تصریح کرد، سوریه «درگیر جنگ داخلی نیست بلکه توسط دهها فرد مسلحی که بیشتر آنها مرتبط با گروه القاعده هستند، هدف حمله قرار گرفته است».

بشار اسد در این مصاحبه که روز سه‌شنبه در دمشق انجام شد، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را مورد خطاب قرار داد و او را به «پیروی از احساس مسالمت آمیز ملت آمریکا» فراخواند که نظرسنجی‌های انجام‌شده از شهروندان این کشور نشان داد که آنها هرگونه اقدام نظامی علیه دولت سوریه را رد می‌کنند. رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که درگیری‌های موجود در کشورش «جنگ داخلی نیست».

وی تصریح کرد: «ما با نوع جدیدی از جنگ مواجه هستیم که در آن دهها هزار مسلح با 80 ملیت حضور دارند». اسد افزود: «می‌توانم این موضوع را به شما بگویم که 80 درصد ــ طبق گفته برخی‌ها 90 درصد ــ از این تروریست‌ها از اعضای القاعده و گروهک‌های وابسته به آن هستند».

رئیس جمهور سوریه ادامه داد، از زمان بحران سوریه که بیش از دو و نیم سال از آن می‌گذرد، «دهها هزار سوری از جمله 15 هزار نظامی، در حملات عمدتاً تروریستی و انفجارهای انتحاری کشته شدند». وی تأکید کرد: «حمله شیمیایی 21 آگوست [30 مرداد ماه] در غوطه دمشق توسط معارضان مسلح صورت گرفت نه نیروهای دولتی».

بشار اسد همچنین به توافق روسیه و آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه اشاره و بر آمادگی کشورش برای تحویل سلاح‌های شیمیایی به هر دولتی که خواهان این تسلیحات باشد، تأکید کرد. رئیس جمهور سوریه گفت: «باید از بازرسان (تسلیحات شیمیایی) پرسید که منظورشان از امحای تسلیحات شیمیایی در سریع‌ترین زمان، چه‌چیزی است. این امر به یک سال زمان و شاید کمتر از یک سال نیاز دارد»

۱۳۹۲/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...