نسخه چاپی

هنیه: در امور مصر دخالت نمی‌كنیم

نخست‌وزیر دولت حماس با تأكید بر علاقه‌مندی دولت خود به تداوم روابط و همكاری‌های امنیتی با مصر، گفت: ما به هیچ وجه درصدد ورود به منازعه با مصر نیستیم و در امور داخلی این كشور دخالت نمی‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در جریان بازدید از شهر رفح در مرزهای نوار غزه با مصر خواستار توقف جنگ رسانه‌ای طرف مصری علیه نوار غزه شد و گفت که این مساله نه به نفع مصر، نه به نفع فلسطین و نه به نفع هیچ طرف دیگری در جهان است.

هنیه بار دیگر بر مخالفت حماس با مسأله اسکان فلسطینیان در صحرای سینا تأکید کرد و گفت: نه در دوره ریاست‌جمهوری محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر، نه قبل و نه بعد از آن چنین طرحی مطرح نبوده است و ملت ما هرگز اسکان در نقاط دیگر جهان را قبول نمی‌کند.

وی درباره ادعاهای برخی رسانه‌های مصری درباره تلاش برای اجرای عملیات انفجار در یک مرکز مصری را رد کرد و گفت: من با مسئول سازمان اطلاعات مصر به صورت تلفنی صحبت کردم و این مسأله را با فتحی حماد، وزیر کشور فلسطین نیز بررسی کردم که وی به شدت هر گونه ارتباط طرف‌های فلسطینی با این مسأله را رد کرد.

هنیه تصریح کرد: من این پاسخ وزیر کشور فلسطین را به اطلاع مسئول سازمان اطلاعات مصر رساندم و وی از مناسبات و همکاری‌های مشترک برای حفظ امنیت مرزهای مصر با نوار غزه تشکر و قدردانی کرد.

نخست‌وزیر حماس در پایان خواستار پایان یافتن درد و رنج ساکنان نوار غزه و بازگشایی گذرگاه مرزی رفح برای تردد آزادانه مسافر و کالا از آن شد.

۱۳۹۲/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...