نسخه چاپی

خبر فوری بی بی سی از مذاكره مستقیم ایران و آمریكا

عکس خبري -خبر فوري بي بي سي از مذاکره مستقيم ايران و آمريکا

بی بی سی فارسی در خبری فوری به نقل از سخنگوی كاخ سفید از آمادگی اوباما برای مذاكره مستقیم با ایران خبر داده است. پس از انتقادهای آقای روحانی و ظریف از لحن مقامات آمریكایی، چند روزی است كه اوباما با لحنی ملام تر سخن می گوید.

به گزارش نما ، وب سایت بی بی سی فارسی (bbc persian) دقایقی گیش در خبری فوری نوشت: کاخ سفید می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در صورت جدیت ایران، آماده مذاکره مستقیم با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور است.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت که کلیک حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در مصاحبه اخیر خود بحث‌های سازنده‌ای را مطرح کرده اما "اعمال مهمتر از حرف‌ها هستند."

سخنگوی کاخ سفید گفت موضع آقای اوباما همچنان این است در شرایط مشخصی می‌توان به گفتگوی مذاکره با ایران پرداخت.

او گفت اگر ایران آماده باشد "اصرار جامعه جهانی بر رها کردن برنامه ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای" را بپذیرد، باراک اوباما آماده گفتگوی مستقیم است.

مقام‌های ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که قصد ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای ندارند.

از جمله آیت‌الله علی خامنه‌‎ای اخیرا گفت ایران "نه به خاطر آمریکا و غیر آمریکا" بلکه به خاطر باورهای خود دست به ساخت سلاح هسته‌ای نخواهد زد.

روز گذشته باراک اوباما هم در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود ایران باید جدیت خود درباره حل مساله هسته‌ای را این‌طور نشان دهد که بپذیرد "قدرت هسته‌ای خود را نظامی نکند."

روسای جمهوری ایران و آمریکا هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت می‌کنند. به گفته سخنگوی کاخ سفید هیچ دیداری در برنامه آقایان روحانی و اوباما نیست.

۱۳۹۲/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...