نسخه چاپی

آخرین تغییرات ساختاری دولت از زبان تركان

به گزارش نما به نقل از فارس: اکبر ترکان درباره نتایج آخرین بررسی‌های محول شده از سوی رئیس‌جمهور درباره ادامه کار پنج دستگاه معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری ،دبیرخانه جنبش عدم تعهد، دبیرخانه شورای عالی ایرانیان، سازمان فضایی کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: طبق گزارشی ارائه شده از سوی معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری به رئیس‌جمهور، ادامه فعالیت‌های معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری با وزارت امور خارجه موازی‌کاری تلقی شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم رییس جمهور، قرار شد تا این معاونت به وزارت امور خارجه منتقل شود و این وزارتخانه درباره ادامه کار این معاونت در قالب یک اداره کل و یا ادغام آن در یک معاونت دیگر تصمیم‌گیری کند.

مشاور رئیس‌جمهور در رابطه با دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و ادامه کار آن نیز گفت: در خصوص ادامه کار و یا انحلال این دستگاه، بررسی‌ها همچنان ادامه دارد تا در این باره گزارشی به رئیس‌جمهور ارائه شود.

ترکان گفت: هم‌اکنون این شورا به روند کار خود ادامه می‌دهد تا کمیته‌ای که برای بررسی کار آن تشکیل شده است به نتیجه نهایی در این باره برسد.

وی درباره سازمان فضایی کشور ادامه داد: سازمان فضایی یک نهاد بسیار مهم از لحاظ علمی و فناوری است و یک کمیته متشکل از روسای دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در حال بررسی وظایف آن هستند.

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: این کمیته از سردار فرحی رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع، شفقتی ریاست سابق سازمان فضایی کشور، دکتر بازرگان قائم مقام فعلی سازمان سازمان فضایی و آقای امی از کارشناسان برجسته این حوزه تشکیل شده است.

ترکان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط این کمیته، ادامه فعالیت در حوزه ماهواره‌های مخابراتی به دلیل وابستگی این حوزه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب حوزه دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.

وی افزود: البته کار سازمان فضایی کشور تنها محدود به ماهواره‌های مخابراتی نمی‌شود بلکه ماهواره‌های نظامی، علمی و دورسنجی نیز در زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد و باید درباره آن نیز تصمیم‌گیری شود.

مشاور رئیس‌جمهور همچنین درباره ادامه کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: رئیس منطقه آزاد کیش انتخاب شده است و مراسم تودیع معارفه آن نیز برگزار شد. ما امیدواریم به تدریج تکلیف مدیریت سایر مناطق آزاد نیز به تدریج مشخص شود.

ترکان با تایید انحلال دبیرخانه جنبش عدم تعهد و انتقال وظایف آن به وزارت امور خارجه گفت: تصمیم‌گیری در مورد شکل و ادامه کار این مجموعه برعهده وزارت امور خارجه است.

۱۳۹۲/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...